دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

در صورتی که نگران پای پرانتزی خود هستید حتما اینجا را بخوانید

عوارض پای ضربدری

.تغییر محل مرکز ثقل(پایین می آید    

.کوتاهی قد
.تغییر الگوی راه رفتن
.آرتروز زودرس زانو، به علت فشارهای مضاعفی که در ناحیه زانو، به مفصل وارد می شود و زمینه ی بروز آرتروز سریع تر از زمان ومعمول را به وجود می آورد.
.ایجاد تغییر شکل در وضعیت پا و سائیده شدن زانوها به یکدیگر به هنگام راه رفتن
.افزایش آسیب پذیری مفصل زانو
.درد در ناحیه خارجی زانو به علت نزدیک شدن استخوان ران به درشت نی وفشرده شدن این دو استخوان بر روی یکدیگر و همچنین درد در ناحیه داخل زانو به علت کشیدگی بافت های نرم عضلات
.درد در قسمت داخلی زانو به علت کشش بافت های نرم.
. تمایل کشکک ها به سمت خارج و در رفتگی مکرر کشکک
.کوتاهی تاندون آشیل
.خستگی زودرس
.بروز عوامل ثانویه مانند عارضه ی کف پای صاف
.ایجاد تغییر شکل در پنجه پاها
.ایجاد ظاهر ناخوشایند در پاها
.ناتوانی در راه رفتن در مراحل پیشرفته از دیکر عوارض زانوی ضربدری است.

اصلاحات و روش های درمانی زانوی ضربدری

اگر شدت تغییر شکل خیلی کم باشد،قابل اغماض است. در موارد پیشرفته برای اصلاح تغییر شکل از وسایل کمکی استفاده می شود، اما در صورتی که تغییر شکل از نوع ساختاری و ثابت (fix) باشد،یا شدت آن زیاد باشد،اصلاح آن توسط جراح ارتوپد صورت می گیرد.

درمان جراحی زانوی پرانتزی

۱- مفصل زانو در حالت ژنو والگوم که در آن خط اپی فیزی دیستال استخوان ران و پروگزیمال استخوان درشت نی ،باز است.
۲- استفاده از بست آهنی که در آن رشد طرف محدب متوقف شده ، و امکان ادامه رشد در طرف دیگر فراهم می شود و بست آهنی را تا زمانی که این دو قطعه شکسته در امتداد هم قرار نگرفته اند، نباید برداشت.
۳- استئوتومی(osteotomi) درشت نی که در آن یک قسمت از استخوان را به شکل شکاف برداشته و به این ترتیب قطعه ی دیستال را به زیر قطعه ی پروگزیمال آورده و ساق را دوباره در وضعیت اولیه قرار می دهیم.
اما در مورد تغییر شکل های قابل اصلاح انجام این حرکات توصیه می شود.

درمان بدون جراحی زانوی ضربدری

  • در صورتی که کف پایتان صاف است، از کفی یا کفش طبی استفاده کنید و ورزش های مربوط به صافی کف پا را انجام دهید.
  • تصحیح نحوه ی راه رفتن
  • پرهیز از انجام حرکات پرشی
  • نشستن چهار زانو
  • گروه عضلات نازک نئی،دو سر رانی،کشنده ی پهن نیام و نوار خاصره ای رانی کوتاه شده اند و باید تحت کشش قرار بگیرند و عضلات همسترینگ داخلی(نیم وتری و نیم غشایی)،راست داخلی و خیاطه کشیده شده اند و باید تقویت شوند


ادرس مطب: مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

در صورتی که بخواهید رابطه بین چاقی و زانو درد را بدانید حتما اینجا را بخوانید

گر صندوق عقب ماشین خود را با وسایل سنگین پر کنید و یا اگر اتومبیل خود را با سرنشینان کامل برانید متوجه میشوید کنترل ماشین سخت تر شده است. بدن انسان هم همینطور است.  اگر زانو های شما مجبور باشند هر روز وزن بیشتری را تحمل کنند فشار وارده به آنها بیشتر میشود. این فشار بطور مستقیم به غضروف مفصل وارد میشود. وقتی که فشاری بیش از حد تحمل به غضروف های زانو وارد میشود این بافت بتدریج خراب شده و این آغاز ساییدگی مفصل است. چاقی همین مشکلات را برای زانو ایجاد میکند.

ساییدگی و آرتروز یک بیماری مفصلی شایع است که تخمین زده میشود در 37 درصد افراد با سن بیش از 60 سال وجود دارد. آرروز عامل عمده درد مفصلی است. آرتروز عامل مهمی در کاهش نیروی مولد جامعه بوده و موجب تحمیل مخارج درمانی بالایی بر دوش نظام اقتصائی جوامع میشود. آرتروز علت 97 درصد جراحی های تعویض مفصل زانو است.

شیوع آرتروز زانو در حال افزایش است. این افزایش دو عامل عمده دارد
  • مسن شدن جامعه
  • چاق شدن مردم


در یک مطالعه که در انگلستان انجام گردیده مشخص شده است که در افراد خیلی چاق احتمال آرتروز و ساییدگی زانو شش برابر افراد لاغر است.

سالها قبل دانشمندان بر این عقیده بودن که علت عمده بروز بیماری های روماتیسمی بروز التهاب در بافت ها است و آرتروز (استئوآرتریت) صرفا نوعی خراب شدن مفصل بدون ایجاد واکنش های التهابی است. این عقیده در حال تغییر است.

سالها قبل پزشکان فکر میکردند بافت چربی صرفا یک بافت غیر فعال است که تنها وظیفه آن ذخیره انرژی است. این عقیده هم در حال تغییر است. امروزه مشخص شده است که بافت چربی هورمون ها و بسیاری موارد دیگر را از خود ترشح میکند که بر متابولیسم بدن اثرات مهمی برجای میگذارند.

بافت چربی بدن موجب ترشح سیتوکین هایی مانند لپتین Leptin ، رزیستین resistin و آدیپونکتین adiponectin میشوند. به اینها adipocytokines میگویند. بعضی محققین عقیده دارند این هورمون ها میتواند با ایجاد واکنش های التهابی و با تخریب غضروف مفصلی در بروز آرتروز و ساییدگی مفصل نقش داشته باشد. دو ماده دیگر که از بافت چربی آزاد شده و میتوانند موجب بروز التهاب شوند عامل نکروز توموری آلفا tumor necrosis factor alpha و اینترلوکین یک interleukin-1 هستند که میتوانند موجب تخریب غضروف شوند و تخریب غضروف سرآغاز بروز ساییدگی مفصل است.

به دلایل ذکر شده احتمال بروز ساییدگی و آرتروز زانو در افراد چاق بیش از معمول است.

 

ادرس مطب: مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

در صورتی که از شلوار جین تنگ در کار روزانه استفاده می کنید مراقب عصبهای پای خود باشید

 

 

یک مطالعه جدید نشان داده است که اگر با شلوار تنگ مدت زیادی در حالت چمباتمه بنشینید  احتمال بروز آسیب عضلانی و عصبی در شما زیاد است. این بررسی و مطالعه براساس مشاهده علائم در زنی 35 ساله بوده که با ضعف شدید در هر دو مچ پای خود به بیمارستان مراجعه کرده است. روز قبل از این واقعه او مدت زیادی در حالت چمباتمه نشسته و کار کرده بود. عصر همان روز احساس گزگز در پاها داشته و راه رفتن برای وی مشکل شده بود.

به همین خاطر زمین خورده بود و ساعت ها قبل از اینکه کسی بتواند کمکش کند بر روی زمین مانده و نتوانسته بوده از زمین بلند شود. وقتی این زن به بیمارستان رسید ساق هایش چنان ورم کرده بودند که برای خارج کردن شلوار وی پزشکان مجبور شدند آن را پاره کنند. پس از آن بیمار حس هر دو پایش را از دست داده و بعد از مدتی دیگر نمیتوانسته مچ پاها یا انگشتانش را حرکت دهد.

نشستن به مدت طولانریدر حالت چمباتمه با شلواری تنگ و غیر قابل انعطاف موجب بروز حالتی به نام سندروم کمپارتمان در وی شده بود. فشار شلوار تنگ به عروق ساق وی موجب انسداد آنها شده و خون برای مدتی به این عضلات و اعصاب نرسیده بود و این میتواند موجب آسیبی به آنها شود که ممکن است غیر قابل بازگشت باشد.

این مورد در شماره ماه ژوئن 2015 مجله Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry منتشر شده و نشان میدهد که پوشیدن شلوارهای تنگ جین چگونه میتواند موجب آسیب های عضلانی و عصبی در اندام تحتانی شود. 

 

ادرس مطب: مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

در صورتی که درد لگن شما ازارتان می دهد حتما اینجا را بخوانید

3409
 خیلی طبیعی است که وقتی جایی از بدن ما درد میکند به داروی مسکن پناه ببریم. این روش ممکن است تا یکی دو روز کارساز باشد ولی نمیتواند ادامه یابد. احساس درد نشانه وجود آسیب در جایی از بدن است. اگر این آسیب کشف نشده و درمان نشود مصرف مسکن تنها درد را سرکوب کرده و آسیب را بیشتر میکند.

اینکه پزشک هم برای پوشاندن درد تنها از مسکن استفاده کند و بجای نوع خوراکی از انواع تزریقی آن استفاده کند چاره کار نیست. راه درست مشخص کردن علت درد و پس از آن درمان علت بوجود آورنده آن است.

 

درمان علت ممکن است بسیار ساده و تنها تغییر در روش زندگی بیمار، تغییر در ساختار تاندونی یا عضلانی سیستم حرکتی یا حتی باشد.ممکن است هم شما نیاز به عمل جراحی داشته باشید.

بگذارید در این راه کمک شما باشیم.

 

ادرس : مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸