دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

در صورتی که نگران فاصله افتادن مهره های گردنی و احساس درد در ناحیه گردن خود هستید حتما اینجا را بخوانید

 

 علت فاصله مهره های گردن و احساس درد گردن من چیست

 

ستون مهره گردنی از هفت استخوان به نام مهره های گردنی تشکیل شده  که در امتداد یکدیگر و در زیر جمجمه قرار گرفته اند. در بین این مهره ها بافتی شبه  غضروفی به نام دیسک قرار  گرفته است. 

 گاهی اوقات دیسک بین مهره ای خراب شده و در نتیجه فاصله بین مهره ها کاهش  میابد. پس کم شدن فاصله بین مهره ها غیر طبیعی است ولی بیماری به صورت زیاد شدن فاصله  بین مهره ها نداریم.

درد گردن در هنگام خواب میتواند به علت بستر نامناسب بخصوص استفاده از بالشت نامناسب باشد. در  بعضی بیماری های روماتیسمی هم دردهای مفصلی ممکن است در طول روز زیاد نباشد و بیشتر  در شب هنگام رخ داده یا بیشتر گردد.

در بسیاری اوقات علت درد های گردنی فشار بیش از اندازه و حد تحمل  به آن است. 

 این وضعیت بیشتر در مواردی است که عضلات ستون مهره گردنی ضعیف است و یا  فرد نوعی فعالیت بدنی انجام میدهد که فشار بیش از حدی به گردن وارد میکند. در هنگام  تنیس و بدمینگتون سر ورزشکار مرتبا به سمت عقب حرکت کرده و این میتواند به گردن فشار  زیادی وارد کند.

این فشارها میتوانند موجب التهاب مفاصل بین مهره ای گردن و در نتیجه  درد گردن شوند. این درد در ابتدا ممکن است در طول روز احساس نشده و در هنگام شب و با  استراحت بیمار و یا بعد از مدتی بیحرکتی آغاز گردد.

درمان این دردها با انجام نرمش های خاصی طبی امکانپذیر  است. در این نرمش ها حرکات کششی و حرکات تقویتی انجام میشوند تا هم رباط های اطراف  گردن را نرم و قابل انعطاف سازند و هم با تقویت عضلات اطراف گردن موجب شوند تا در هنگام  ورزش فشار کمتری به مهره های گردنی وارد شود. علت بهتر شدن درد گردن با وزنه زدن هم  تاثیر آن در تقویت عضلات گردنی است.بهتر  است  درمانهای  فیزیکال  تحت نظر  پزشک متخصص طب  فیزیکی  جهت بدست اوردن نتایج بهتر  انجام  شود.کلینیک تخصصی  طب  فیزیکی - طب  سوزنی  دکترنیاستی همه روزه  بیمارانی  زیادی  را  جهت در مان پذیرش  می کنند. 

 

ادرس مطب: :مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

در صورتی که نگران بی حسی وسر شدن پای خود هستید حتما اینجا را بخوانید

 علت سر شدن و بیحس شدن پا از لگن به پایین چیست

خواب رفتن و بیحس شدن و سِر شدن اندام تحتانی معمولا نشانه اختلال  در فعالیت اعصاب این ناحیه بوده و شایعترین علت آن فشار به ریشه های عصبی کمر به علت هرنی دیسک بین مهره ای یا تنگی کانال نخاعی است.

در تنگی کانال نخاعی، به علت رشد استخوان های نابجا و زیادی و یا  به علت رشد رباط ها در درون کانال استخوانی ستون مهره، جا و فضا برای نخاع و ریشه های عصبی آن  کم میشود. به همین علت این اعصاب در ناحیه کمر تحت فشار قرار میگیرند. در هرنی یا فتق  دیسک بین مهره ای هم جابجا شدن دیسک موجب فشار به ریشه های عصبی میشود.

فشار به عصب موجب میشود پیام های عصبی در طول آن حرکت نکنند و در  واقع این فشار موجب فلج شدن موقت عصب میگردد. 

 پس وقتی ریشه های عصبی در ناحیه کمر فشرده  میشوند پیام های حسی نمیتوانند به خوبی در طول عصب منتقل شوند و در نتیجه فرد حس میکند  اندام تحتانی وی خواب رفته و سر شده است.

در هنگام ایستادن و راه رفتن گودی کمر و لوردوز بیشتر میشود و همین  امر میتواند موجب فشار بیشتر بر روی ریشه های عصبی شده و احساس خواب رفتگی اندام را  تشدید کند. با مدتی نشستن، گودی کمر موقتا رفع شده و فشار از روی اعصاب برداشته میشود.

متخصص طب فیزیکی در بررسی این بیماران از معاینه و   نوار  عصب و  عضله جهت  بررسی  میزان  فشاری که  به  ریشه های  عصب سیاتیک وارد می شود استفاده کرده و بر  اساس میزان فشاری  که به  ریشه های  عصبی  وارد می شود تصمیم  به  درمان  غیر جراحی  بیمارن  گرفته  می  شود.همچنین از تصویربرداری هایی مانند ام آر آی استفاده میکند.  بعد از مشخص شدن نوع بیماری درمان لازم برای بیمار صورت میگیرد. در بسیاری از بیماران  میتوان با چند روز استراحت و سپس چند ماه انجام نرمش های طبی برای تقویت عضلات کمر  و شکم بر این مشکل غلبه کرد.همزمان  طب  سوزنی  جهت کنترل ودرمان  درد بیماران  کمک شایانی  می کند . 

در  کلینیک تخصصی  طب  فیزیکی  و طب  سوزنی  دکتر نیاستی  همراه  با درمان بروش طب  سوزنی از  ورزش درمانی  نیز جهت درمان تحت فشار بودن عصب و  ریشه های  عصب  سیاتیک بهره گرفته و  روزانه  بیماران زیادی  را تحت درمان  قرار می دهد. البته بعضی بیماران هم برای درمان نیاز به عمل جراحی خواهند  داشت. 

 :مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

در صورتی که بخواهید رابطه بین جراحی منیسک زانو و ارتروز زانو پس از جراحی اطلاعات دقیقی پیدا کنید حتما اینجا را بخوانید

 

 

منیسک ها دو بافت فیبری غضروفی درون زانو هستند که موجب پایداری مفصل شده و در جذب ضربات وارد شده به زانو کمک میکنند. منیسک ها بدنبال ضربات شدید زانو ممکن است پاره شوند و یکی از اعمال جراحی رایج که امروزه زیاد انجام میشود ترمیم منیسک های پاره شده است. اینک یک مطالعه جدید این نکته را مطرح کرده است که این نوع اعمال جراحی ممکن است احترمال بروز ساییدگی و ارتروز را در مفصل زانو افزایش دهد.

در این مطالعه محققان ام ار آی زانو را در 355 زانوی ساییده شده را با همین تعداد زانوی سالم مقایسه کردند. این بررسی در افراد با سن متوسط 60 سال انجام شد که عمدتا چاق بودند. مطالعه نشان داد که همه زانوهایی که برای ترمیم پارگی منیسک تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند در عرض یکسال بعد از جراحی دچار آرتروز شده بودند ولی تنها 59 درصد زانوهایی که پارگی منیسک آنها بدون جراحی درمان شده بود در این مدت دچار آرتروز و ساییدگی شده بودند.

همین مطالعه نشان داد که از دست رفتن غضروف مفصلی در 81 درصد کسانی که تحت عمل جراحی ترمیم منیسک قرار گرفته بودند ایجاد شده بود ولی این میزان در کسانی که پارگی منیسکشان جراحی نشده بود 40 درصد اندازه گیری شد.

محققان میگویند ممکن است درمان های غیر جراحی مانند فیزیوتراپی و تقویت عضلات چهارسر ران راه بهتری برای درمان پارگی منیسک های زانو باشند.

منبع:ایران ارتوپد 

 

ادرس مطب::مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

اگر به دنبال راهکاری جهت جلوگیری از اسپاسم عضلانی در ناحیه کمر هستید حتما اینجا را بخوانید

 

 

 

عضلات کمر شما در حین راه رفتن، دویدن و بلند کرده اجسام فشار زیادی را تحمل میکنند و به همین خاطر در معرض کشیدگی و اسپاسم هستند که نتیجه آن چیزی جز کمردرد نیست.

برای پیشگیری از اسپاسم عضلات کمر به شما پیشنهاد میشود

  • تغذیه مناسب داشته باشید
  • وزن خود را تا آنجا که ممکن است پایین نگه دارید
  • نرمش های کششی را هر روز انجام دهید
  • احتمال زمین خوردن خود را با پوشیدن کفش های مناسب کم کنید
  • در حین راه رفتن قوز نکنید و برای بلند کردن اجسام از روی زمین به عوض خم کردن کمر خود به جلو، زانوهای خود را خم کنید
  • بر روی کمر خود نچرخید و برای گرفتن اجسام خیلی به جلو متمایل نشوید
  • سیگار نکشید. نیکوتین بر روی جریان خون عضلات شما تاثیر نامناسبی دارد

منبع:ایران ارتوپد 

 

ادرس مطب::مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

در صورتی که تمایل به ترک اعتیاد خود به روش طب فیزیکی -طب سوزنی دارید حتما اینجا را بخوانید

ترک اعتیاد به روش طب  سوزنی سابقه  بیسیار  طولانی داشته و بیمارن زیادی با این روش درمان  شده اند همراه با  درمان به روش  طب سوزنی  بیماران باید  درمانهای  طب فیزیکی  که از  طرف  متخصصین طب  فیزیکی پسشنهاد داده می شود را  نیز  بکار بسته  نتایج به حد اکثر ممکن  برسد. 

بیماران معتاد به مواد مخدر علاوه بر  طب  سوزنی  باید: 

 الف)حمام گرم و داغ ویا  سونای  گرم و داغ بگیرند که باعث کاهش علائم قطع مواد مخدر از جمله بی قراری -اسپاسم عضله-بیقراری پاها- درد و  خستگی و  کوفتگی  بدن  می  شود. 

ب)ماساژ تمام  بدن به  بیمار  کمک می کند که ناارامی-بی قراری و دردعضلانی و کوفتگی بدنش  کاهش یابد. 

پ)خواب مناسب و کافی و  استراحت داشته باشد و بیمار  خودش را خسته نکند.این  استراحت باعث  بهبود و  ترمیم بخشی از مغز بیمار  می شود در زمان  استراحت و ارامش  بدن  در  صدد  ترمیم و  بهبود اعضای  درگیر در  مواد مخدر  خواهد  بود. 

ت)غذای  مناسب  و  خانگی را صرف کنید و  استفاده  از غذاهای  حاضری و  فست فود  پرهیز نمائید.  

س)ورزش  منظم و روزانه  انجام دهید  بهتر  است  از  انواع  ورزشهائی  که تحمل  وزن  در  بدن شما ایجاد  می کند  استفاده  کنید.ورزشهای باشگاهی  - کششی- دویدن و  پیاده روی از جمله  انها  است که باعث  تولید دوپامین در مغز  شده و در کاهش  مصرف مواد مخدر کمک می کند.

ش)به  غروب افتاب  بنشینیدبدلیل اینکه نور قوی خورشید در حال غروب بدلیل اینکه انتقال دهنده های عصبی(neurotransmiter) مثل سروتونین تولید می کند که نقش تعیین کننده ای در تنظیم خواب -  روحیه و روان بیمار خواهد داشت. 

 

ادرس :مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸