دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

اگر دچار ارتروز گردن هستید و دنبال درمان غیر جراحی هستید حتما اینجا را بخوانید

ارتروز  گردن در  ناحیه  گردن  اغلب  بین  مهره های  C5-6 اتفاق می افتد  البته  در  مهره های  پاینتر و یا بالاتر  نیز به  موارد کمتر بوجود می اید . 

 

ارتروز  در  فضای بین  مهره ای  اغلب  دفاع  بدن  در مقابل  تخریبی است  که در این  فصا  اتفاق  می  افتد.زمانی  که استخوانهای  مهره ها بدلیل  استفاده مکرر دچار  تخریب  می  شود  بدن  بدلیل  اینکه  می خواهد فعالیت  این  مهره ها  را  بهتر  کند  انرا  پهن تر  میکند تا  اینکه این  مهره  بتواتد  فعالیت  خود  را  بهتر  انجام  بدهد  ولی  این  افزایش سایز  مشکلاتی  را  نیز  به  همراه  دارد  از  جمله  ان  تحت  فشار  قرار  دادن  ریشه های  عصبی  توسط  لبه  تیز  این  مهره ها  و همچنین  بطرف  داخل  کانال  نخاع  رفته این  لبه های  تیز  با  تحت  فشار  قرار  دادن  پرده های نخاعی  مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند. 

گاهی نیز  همراه با  ارتروز  بین مهره ای  ضخیم  شدن  رباطهای  طولی داخل  نخاع  را  هم  خواهیم  داشت  که  خود  باعث  تنگی  در نخاع  می  شود.  

ابتدا  باید  زمینه های   ایجاد  ارتروز   گردن را کم  کنیم باید  از  استفاده های نابجا و  مکرر گردن  برهیز کنیم.سعی کنیم به  یک نقطه  فیکس  خیره نشویم مثلا طولانی  به مانیتور کامپیوتر نگاه نکنیم .همچنین طولانی به  تلویزیون  جهت تماشای سریال های مورد علاقه نگاه نکنیم .سعی کنید درست روبروی تلویزیون بنشینید و جهت تماشای تلویزیون سرخود را بطرف شانه کج نکنید. کارکنان  ازمایشگاهی طولانی  به  میکروسکپ نگاه نکنند.به فواصل منظم  سر خود را از  میکروسکپ بردارند یا  بیش  از  ۲۰ دقیقه  به مانیتور کامپیوتر خیره نشوند.طولانی مدت رانندگی  نکنید در حین رانندگی مجبور هستید به  جلو نگاه کنید همه اینها زمینه ساز ایجاد ارتروز در گردن  می باشند.  در  صورت انجام این موارد در طولانی مدت  می توانید   سرعت  ایجاد ارتروز گردن که  یک پرسه مربوط به  سن  نیز  می باشد را کم کنید. 

در  صورت ایجاد ان  سعی  کنیم در مراحل اولیه به فکر درمان  ان  باشیم  و به  متخصصین طب  فیزیکی مراجعه  نمائیم و  درمان  را  شروع  کنیم  درمان  در مراحل اولیه  داروئی و  دادن  ورزشهای مناسب  به گردن و  عضلات  اطراف گردن  می باشد. 

در مواردی  که پیشرفت  کرده باشد و به  ارگانهای اطراف خود  خصوصا  ریشه های  عصبی گردنی  فشار اورده باشد گاهی  به جراحی  نیز ختم  می شود. 

درمان  به روش  طب  سوزنی  نیز  به  بیمار در درمان  ارتروز گردن  کمک  فراوانی  می کند.همه روزه بیماران زیادی از  نقاط مختلف غرب کشور جهت درمان ارتروز گردن به کلینیک غیر جراحی طب فیزیکی - طب سوزنی دکتر نیاستی مراجعه نموده و درمانهای لازم را دریافت می کنند. 

 

ادرس 

:مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

اگر می خواهید بدانید چگونه طب سوزنی در درمان دیسک گردن موثر است حتما اینجا را بخوانید

 

 

 

بطور طبیعی ریشه های  عصبی در  ناحیه  گردن  بصورت مجموعه ای از طناب های نازک عصبی می باشد که به  بدنه  نخاع وصل  می باشد  . این  مجموعه طنابهای  عصبی  از  شاخ قدامی و  خلفی در نخاع جدا شده و بصورت یک دسته واحد عصبی از ستون فقرات خارج می شود.در زمان خارج شدن از  

ستون مهره ها از کانال استخوانی خارج می شود و وارد شبکه بازوئی شده ار  انجا به طرف  بازو و دستها روانه  می شود. 

در صورتی که فتق دیسک در گردن اتفاق بیفتد بیشترین موقعیت تخریب دیسک در ستون مهره ها در ناحیه پشتی و کناری می باشد و این ناحیه درست جائی است که کانال استخوانی که ریشه عصب  از ان خارج می شود شروع می شود.

 

بنابراین وقتی دیسک گردن اتفاق می افتددرست در ابتدای این کانال استخوانی ریشه عصب  گردنی را تحت فشار قرار می دهد و از طرفی  نیز باعث التهاب ریشه  عصب می شود .با تورم ریشه عصب در این ناحیه و  خروج  عصب  از  کانال  استخوانی  باعث گیر افتادن عصب در دو ناحیه  می شود هم  بوسیله دیسک فتق شده تحت فشار قرار می گیرد و  هم عصب ملتهب شده در کانال استخوانی که اصطلاحا روت کانال گفته می شود تحت فشار مضاعف قرار می گیرد. 

از  اینجاست که دردهای  تیر کشنده از ناحیه گردن بطرف سر شانه ها و از  انجا بطرف بازو و ساعد و دستها کشیده می شود.و  بیمار را وادار می کند که جهت پیگیری به پزشک مراجعه نماید.چون  اغلب  بیماران  به  چند پزشک جهت تشخیص و درمان  مراجعه  می کنند بنابر این وقتی به کلینیک تخصصی و غیر جراحی طب فیزیکی دکتر نیاستی مراجعه می کنند اغلب MRI  ستون فقرات گردن  خود را بهمراه دارند.گاهی  نیز قبلا  جراحی گردن به بیمار  پیشنهاد می شود. 

بیماران اغلب جهت مشاوره و درمان غیر جراحی  به  کلینیک غیر جراحی طب فیزیکی دکتر نیاستی مراجعه می نمایند. 

در بیمارانی که دچار  دیسک گردنی هستند اولین گام باید از میزان اسیبی که به  ریشه های گردنی وارد شده است مطلع  شویم که  بهترین راه  بررسی  ریشه های  عصبی توسط نوار عصب و عضله که توسط متخصص طب فیزیکی انجام می شود براحتی  قابل ارزیابی  می باشد. 

نوار  عصب  حتی  میزان  اسیبی که به رشته های  عصبی  که  در داخل  عصب  قرار دارد  را  مشخص  می کند و این خود در  تصمیم گیری جهت درمان  غیر جراحی  نقش بسزائی دارد.بنابر این توصیه ما به بیمارانی که دچار دیسک گردن و یا حتی  دیسک کمر  هستند این  است که  قبل  از جراحی از  وصعیت ریشه های  عصبی در گردن و یا  کمر  بخوبی اگاه شوند چون به صرف داشتن دیسک در ناحیه گردن و یا کمر  دلیل  اسیب  جدی ریشه های  عصبی نیست چون هدف از جراحی دیسک نجات و ازاد سازی  ریشه های  عصبی  است  بنابر این وقتی  ریشه های عصبی در ناحیه گردن و یا کمر سالم باشد و  توسط نوار عصب و عضله تایید شود پس عملا نیازی  به  جراخی نخواهد  بود. .به  همین دلیل  است که در  مراکز  پیشرفته حتما  نوار عصب و عضله از  موارد بررسی ریشه های  عصبی در ناحیه گردن و کمر  می باشد که قبل از اینکه عمل جراحی خاصی در بیماران انجام پذیرد انجام می دهند. 

پس از بررسی عصب و عضله توسط متخصص طب فیزیکی  و مشخص شدن  میزان اسیب ریشه عصب  که در صورتی که نیاز به  درمان غیر جراحی باشد به  بیمار  پیشنهاد درمان به روش طب سوزنی

 میشود. 

درمان  طب  سوزنی حداقل در ده جلسه و دو روز در هفته  انجام می شود.مکانیسم اثر  طب سوزنی افزایش کرتیزول در  خون بیمار جهت  کاهش التهاب ریشه عصب  تحت فشار نقش بسزائی دارد.از  طرفی  میزان اندورفین و انکفالین خون  را افزایش می دهد و از  این طریق به  میزان قابل توجهی  درد  تیر کشنده  بیمار  را  کنترل می کند.و  از  طریق فرستادن درد کمتری بوسیله a دلتا فیبر زودتر از c فیبر ها در ناحیه substania jelatinoza دروازه ورود درد به نواحی  فوقانی  مغز را بسته و مانع  از انتقال درد به لایه های میانی مغز جهت رله و تفسیر درد  می شود و از  این طریق  نیز در کنترل درد  کمک  شایانی  به  بیمار  می کند  .اغلب  بیماران  بعد از  ده جلسه بهبودی  حاصل کرده و  به  فعالیت  روزانه  خود برمیگردند.همه روزه تعداد زیادی از بیماران با درد  گردنی جهت  مشاوره و درمان  به کلینیک طب فیزیکی دکتر نیاستی  مراجعه  و  خدمات  طب  فیزیکی و طب  سوزنی  دریافت  می کنند. 

 

ادریس

:مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

در صورتی که نگران قوز پشت خود هستید حتما اینجا را بخوانید

 

 تمریناتی برای درمان قوز کمر
گوژپشتی یا کیفوز که در ادبیات عامیانه به آن قوز می‌گویند، مشکلی نسبتا شایع میان نوجوانان و به‌خصوص دختران و حتی در بزرگسالان به‌شمار می‌رود. در این وضعیت افتادگی شانه‌ها و کتف‌ها، جلوآمدن سر، کاهش قدرت حرکت اندام‌های فوقانی و در حالت شدیدتر، درد یا کاهش ظرفیت تنفسی اتفاق می‌افتد....باید توجه داشت که در حالت طبیعی، ستون فقرات تحدب پشتی مختصری دارد و افزایش بیش از حد طبیعی این تحدب، بیماری محسوب می‌شود بنابراین در بسیاری مواقع و به‌خصوص در افراد با وزن بالا، ظاهر شخص طبیعی دیده می‌شود ولی با بررسی دقیق، افزایش قوز پشتی مشخص خواهد بود. گوژپشتی علل مختلفی دارد. گاهی به علت رشد غیرطبیعی مهره‌ها و همراه با درد و اختلال‌ عصبی است و گاهی ثانویه به عفونت‌ها و بیماری‌های التهابی خاص، شکستگی‌ها یا تومورها ایجاد می‌شود که در این موارد درمان مشکل‌تر است و حتی گاهی نیاز به جراحی خواهد بود. البته در بیشتر موارد، مهم‌ترین عامل موثر در بروز گوژپشتی، وضعیت نامناسب بدن، به‌خصوص بدنشستن است و در مواردی که علت گوژپشتی چنین موردی باشد، انجام چند تمرین ساده بسیار مفید و کمک‌کننده خواهد بود.
۱)در حالت سجده قرار بگیرید و دست‌ها را پشت سر بگذارید و سپس گردن و تنه را تا حدی بالا بیاورید که با لگن در یک سطح قرار بگیرند. این ورزش ممکن است برای افراد بزرگسال و با وزن زیاد دشوار باشد. دقت کنید هنگام تمرین، هیچ دردی نباید وجود داشته باشد. ۲٫چانه را به سمت عقب ببرید و ۱۰ ثانیه نگه دارید.  
۳)گوشه اتاق بایستید و دست‌ها را به دیوارها تکیه دهید. سپس سعی کنید تنه خود را به سمت جلو ببرید و این وضعیت را چند ثانیه حفظ کنید.  
4)٫روی تشک سفتی بنشینید و ۲) زیردستی در طرفین خود قرار دهید. سپس دست‌ها را روی آنها بگذارید و سعی کنید تنه را به سمت بالا بکشید به طوری که باسن از زمین جدا شود. این حالت را به مدت ۸ ثانیه حفظ کنید.  
5)٫روی زمین دراز بکشید یا ایستاده به دیوار تکیه دهید. یک حوله رول‌شده در محلی که بیشترین قوس احساس می‌شود، قرار دهید. سپس بالاتنه را روی این رول به عقب ببرید. ٫ 
6)این ورزش به‌صورت نشسته روی صندلی یا ایستاده قابل‌انجام است؛ دست‌ها را در امتداد شانه قرار و با استفاده از طناب‌های لاستیکی، دست‌ها را به عقب حرکت دهید.  
 ۷)دو وزنه در دو دست خود بگیرید (این وزنه می‌تواند دو بطری هم‌وزن باشد.) پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست‌ها آویزان در کنار بدن قرار بگیرد. شانه‌ها را به سمت بالا بکشید و چند ثانیه نگه دارید. ۸٫ 
8)روی شکم بخوابید و‌ درحالی که دست‌ها کنار بدن قرار دارد، هر دو کتف را به هم نزدیک کنید و چند ثانیه نگه‌دارید. این ورزش را در حالت نشسته هم می‌توانید انجام دهید. اصلاح سبک زندگی برای رفع گوژپشتی برطرف کردن علت اصلی گوژپشتی و دقت در وضعیت نشستن و اصلاح آن، نحوه ایستادن و حمل بار، به‌خصوص کوله‌پشتی ضروری است. دقت کنیم وضعیتی که کمترین فشار را روی ستون فقرات می‌آورد، با حفظ قوس‌های طبیعی آن و با استفاده از صندلی است که تمام قوس‌های ستون فقرات را حمایت کند بنابراین دقت در انتخاب صندلی به جلوگیری از ابتلا و درمان قوزپشتی کمک می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه هرچند درمان اصلی انحراف ستون فقرات، تمرین و ورزش‌های مناسب مشکل و با تشخیص پزشک است ولی در بسیاری موارد استفاده از وسایل کمکی مانند انواع بریس‌ها بسیار مفید و گاهی ضروری است. استفاده از بریس‌ها در افراد جوان‌تر معمول‌تر است ولی برای بزرگسالان نیز بریس‌های مخصوصی وجود دارد که به رفع انحراف ستون فقرات کمک می‌کند. توجه داشته باشیم که دقت در انحراف ستون فقرات بسیار ضروری است زیرا درمان در مراحل اولیه راحت‌تر و معمولا انحراف قابل‌برگشت است. با مزمن شدن و ایجاد عوارضی مثل بیرون‌زدگی دیسک، آرتروزهای شدید و... درمان بسیار مشکل‌تر و گاهی غیرممکن می‌شود. پس در صورت شک به انحراف از حالت طبیعی به‌خصوص اگر همراه با علایم خاص مثل درد شدید، تب، سرعت پیشرفت بالا یا مثلا بعد از سقوط یا ضربه باشد یا در بیمارانی که سابقه مصرف طولانی‌مدت کورتون‌ها دارند، مراجعه سریع به پزشک متخصص و بررسی دقیق با معاینه، آزمایش خون و گرافی و برنامه‌ریزی برای اصلاح بسیار مهم است.

 

ادرس :مطب: :مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

ایا حتما باید دیسک گردن را جراحی کنیم جهت اطلاعات بیشتر حتما اینجا را بخوانید

 

 

در  ناحیه  گردن  تعداد  هفت مهره  وجود دارد که بین  هر  دو مهره  دیسک قرار  گرفته که  بواسطه  وجود  این  دیسک بین  مهره ای  گردن  ما  دارای  انعطاف  قابل ملاحظه ای   می باشد  و  در  هر  جهت  که بخواهیم  می توانیم  گردن  خود  را  بگردانیم .حرکات  بالا و پایین  بردن  گردن  نیز  بواسطه وجود  همین  دسک  براحتی  انجام  می  شود. 

اما در  صورت  انجام  حرکات تکراری و استفاده نابجا  از  گردن  دیسک  گردن  کم کم  دچار  فرسوده گی  شده و باعث  تخریب  قسمتی از دیسک که استعداد بیشتری جهت

خراب  شدن  دارد  یعنی  قسمت پشتی و کناری دیسک  می شود و  منجر  به  فتق دیسک  در  این  ناحیه  می شود. 

از  اینجاست  که درد  در ناحیه  گردن  سپس  به  سر شانه ها و از  انجا  به  بازو و  دستها  کشیده  می شود.گاهی همراه با درد  بیمار  دچار  خواب رفتگی  انگشتان دست  نیز  می شود.در  این  موارد  است  که  بیمار  نگران  شده  و  به پزشک  مراجعه  می کند. 

در  بررسی های انجام  شده  جهت  بیمار  و  انجام  تصویر برداری فتق  دیسک  بیمار  محرز  می شود و بر نگرانی  بیمار  افزوده  شده  به  پزشکان  متعددی جهت  درمان  مراجعه  می کند.و  حتی  پیشنهاد جراحی  نیز  جهت دیسک گردن  به بیمار  می شود. 

در  MRI  که  بیمار  از گردن  می گیرد  فتق دیسک -تحت فشار بودن یا نبودن ریشه عصب گردنی و  طناب نخاعی گزارش  می شود و همکاران   بر  اساس  چنین یافته ای جهت بیمار درمانهای داروئی -فیزیکی و حتی  جراحی  را  پیشنهاد می کنند. 

در  ارتباط با فتق  دیسکی  که  در  MRI گزارش  می  شود باید  دقت بیشتری  بشود  که  بیمار  متحمل جراحی غیر ضرور  نشود .  

فتق دیسک  الزاما نشان  از  فشار زیاد  روی ریشه  اعصاب  گردنی  نیست و حتی  در صورت فشار روی ریشه عصب الزاما تخریب جدی تارهای عصبی(اکسونها)نمی باشد. جهت  بررسی  دقیقتر  حتما نوار عصب و عضله که توسط متخصصین  طب  فیزیکی  انجام می  شود کمک فراوانی به  بیمار  می کند .نوار عصب و  عضله دقیقا  میزان  فشاری  را  که  دیسک گردن روی   ریشه  عصب  وارد  می کند  مشخص  می کندو  میزان اسیبی که به تار های عصبی که در غلاف داخلی  ریشه عصب قرار دارد  را مشخص  می کند. 

بنابراین   جهت بررسی و  اینکه  بیمار نیاز  به  جراحی  دارد یا  نه  می توان  به کمک  نوار  عصب و  عضله مشخص کرد.همه روزه تعداد بیشماری  از  بیمارانی  که دچار  دیسک گردنی  هستند جهت مشاوره و  بررسی  ریشه های  اعصاب گردنی  به  کلینیک  طب فیزیکی دکتر نیاستی  مراجعه  می نمایند. 

بر  اساس  شدت  درگیری  ر یشه های  اعصاب گردنی ممکن  است  بیمار  از  یک  درد خفیف گردنی  تا  لاغری  عضلات   بازو و  دستها را پیدا  بکند.ولی  اولین   و مهمترین  چیزی  که بیمار را  وادار  به  مراجعه  به  پزشک  می کند  درد در  ناحیه  گردن و یا  درد  تیر کشنده ای  است  که  به  بازو و  نوک  انگشتان  دست  کشیده  می  شود. 

از  انجائی  که  قدرت  ترمیم  عصب  بشدت بالاست  و  از  طریق  جوانه زدن  شاخه های سالم  انتهائی  ترمیم  خیلی  خوبی  در  عصب  ایجاد  می کند به  این  دلیل  بیمار  در  صورت  مراجعه  به  کلینیکهای  تخصصی  طب  فیزیکی  در  بیش از  90-95% موارد  درمان  می شود  و  نیازی  به  جراحی  پیدا  نمی کند. 

  یکی  از  روشهای  موثر  درمان  دیسک گردن  طب  سورنی  است  که  همه روزه کلینیک طب فیزیکی دکتر نیاستی پذیرای بیماران مختلف جهت درمان دیسک  گردن می باشد.

ادرس مطب : :مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

اگر می خواهید با دلائل موفقیت کلینیک های تخصصی طب فیزیکی- طب سوزنی در درمان دیسک کمر و سیاتیک اشنا شوید حتما اینجا را بخوانید

بیمارانی  که با  فتق  دیسک و حتی  پاره گی  دیسک  کمر  به  کلینیک  تخصصی طب فیزیکی - طب سوزنی  دکتر نیاستی  مراجعه  می  کنند در وحله  اول ریشه های  عصب  سیاتیک  که  توسط دیسک  کمر  تحت  فشار  قرار گرفته  است  مورد  بررسی  دقیق  قرار  می گیرند.(اغلب این  بیماران بدلیل  اینکه به  همکاران دیگر  نیز  مراجعه  نموده اند به همرا  MRIمراجعه میکنند). 

با بررسی  دقیق  ریشه های عصب سیاتیک و  تعیین  میزان  فشار  بر عصب توسط  نوار عصب  و  عضله نیاز  به عدم  جراحی و یا  جراحی  به  بیمار پیشنهاد  می شود .بر اساس  تجربه  20 ساله  کلینیک دکتر نیاستی در  بررسی بیمارانی  که دچار فتق  دیسک  هستند اغلب  موارد  پیشنهاد  درمان  غیر جراحی  به بیماران  داده  می  شود که  مورد توجه  واستقبال  بیماران  نیز  قرار  می گیرد. 

پس  از  ان پلان  درمانی جهت  بیمار مشخص می  شود و بیمار  تحت  درمان داروئی  -فیزیکی و  طب  سوزنی  قرار  می  گیرد . 

در  بخش  درمان  داروئی  اغلب از  داروهائی استفاده  می شود که درد های  با  منشا عصبی(عصی سیاتیک)   را کنترل  کنیم.از  طرفی داروهائی  که کنترل  کننده  التهاب ناشی از  تحت  فشار قرار گرفتن عصب سیاتیک بوسیله دیسک  فتق  شده است داده  می شود. 

در  بخش درمانهای فیزیکی حرارت درمانی موضعی و  ماساژ  درمانی همراه  با  ورزشهای  استاندارد جهت تقویت  عضلات  کمر و  شکم در  مرحله ای که متخصص طب  فیزیکی تشخیص بدهد به بیمار پیشنهاد  می شود. 

ورزش  در  زمانی  به  بیمار  پیشنهاد می شود  که  بیمار  از  درد  حاد  کمر  خلاصی  پیدا  کرده باشد و در  صورت  شروع  ورزش درد مضاعفی برای  بیمار  ایجاد نکند. 

ورزش باید  منظم  انجام  شود و  تنها  ورزشهائی  که  باعث ایجاد کمر درد بیمار در حین ورزش می شود و  پس  از  ورزش نیز ادامه داشته  باشد را   متوقف  کند  و  بقیه ورزشها که مشکلی برای بیمار  ایجاد  نمی کند  را ادامه بدهد. 

ورزش منظم و  استاندارد جهت کمر درد و  دیسک کمر که  مشهور  به  ورزشهای مکنزی و ویلیامز می باشند با  توجه به  شرایط بیمار  به  وی  پیشنهاد  می شود.و  این  ورزشها باعث  تقویت  عضلات کمر و  شکم  شده و این  تقویت  عضلات باعث ایجاد کمر بند  طبیعی در فرد  می شود .و این  کمر بند  طبیعی به  میزان  قابل توجهی  فشار داخل  دیسک  کمر  را  کم  می کند و  از  این  طریق فشار روی  ریشه عصب  سیاتیک نیز کم  میشود.و از  این  طریق  درد تیر کشنده  از  کمر بیمار  کاهش  می یابد. 

در  بخش درمان طب  سوزنی نیز حداقل  10 جلسه طب سوزنی  در پنج هفته  به بیماران ارائه  می شود یعنی  بیمار  هر  هفته  دو  جلسه  طب سوزنی  انجام  می دهد .مکانیسم اثر  طب  سوزنی نیز به  این  دلیل  است که  در  حین  انجام طب  سوزنی میزان کورتیزل در خون  بیماران  افزایش  می یابد  و این  ماده  اثر ضد  التهابی  موثری  در ناحیه  ریشه  عصب  بدلیل تحت فشار قرار گرفتن ان از طریق دیسک  ایجاد می شود دارد.از  طرفی  میزان  اندورفین و  انکفالین  در  خون بیمار  افزایش  می یابد و بمیزان  قابل توجهی درد بیمار  را کاهش  می دهد.از طرفی  خون رسانی را  در ناحیه  ملتهب ریشه عصب افزایش می دهد .از  انجائی که شبکه های  دقیق مویرگی که در سراسر عصب وجود دارد با  افزایش خونرسانی تغذیه عصب بهتر شده و  مواد  ضد التهابی بهتر به  ناحیه  ملتهب سرازیر  می شود و درد کمر   را  کنترل  می کند.  

همه روزه تعداد بیشماری از  بیماران  کمر درد و  دیسک - سیاتیک به  کلینیک  تخصصی طب  فیزیکی-طب سوزنی دکتر  نیاستی  مراجعه  و از  خدمات  این  مرکز جهت درمان  غیر جراحی  دیسک کمر  و  سیاتیک  بهره مند  می شوند. 

 

ادرس :مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸