دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

در صورتی تمایل به اب درمانی جهت کمر درد دارید حتما اینجا ر بخوانید

 

 آب درمانی در درمان کمردرد

در صورت دسترسی به آب گرم می توان حرکات ورزشی را در استخر انجام داد. حرکات درمانی کمردرد باید در نواحی کم عمق استخر یعنی جایی که آب تا ناحیه ی سینه می رسد انجام گیرد.(اب درمانی روشی بسیار موثر در درمان کمر  درد بوده در  صورتی که منظم در اب ورزش کنید و ورزش را با  دقت انجام دهید-دکتر نیاستی) اکنون به بررسی چند حرکت ساده ورزشی در استخر برای کمردرد می پردازیم:

۱- در ناحیه ی کم عمق استخر  ایستاده به دیواره ی آن تکیه دهید. سپس عضلات شکم را منقبض کنید، بهطوری که کمرتان با دیواره ی استخر تماس یابد. این حرکت را ۲۰ بار تکرار نمایید.

۲- در ناحیه کم عمق استخر ایستاده به دیواره ی آن تکیه دهید. سپس عضلات پشت و کمر خود را منقبض کنید و پشت خود را به دیواره ی استخر فشار دهید. این حرکت را ۲۰ بار تکرار کنید.

۳- در ناحیه ی کم عمق استخر  ایستاده به دیواره ی آن تکیه دهید، سپس سعی کنید بطور موزون در آب راه  بروید، همزمان با راه رفتن، دستها را حول محور شانه از عقب به طرف جلو،  مانند پارو و حرکت دهید.

۴- در ناحیه ی کم عمق استخر  ایستاده، با دستها میلیه ی اطراف استخر را بگیرید. سپس یکی از پاهای خود را صاف نگه داشته، پای دیگر را جلو ببرید. مجددا به حالت اولیه باز گردید. حرکت را با پای مقابل تکرار کنید این حرکت را برای هر طرف ۱۰ بار انجام  دهید.

۵- در ناحیه ی کم عمق استخر  ایستاده، با دستها از جلو میله ی اطراف استخر را بگیرید. سپس یکی از پاهای  خود را صاف نگه داشته، پای دیگر را عقب ببرید. مجددا به حالت اولیه باز  گردید. حرکت را با پای مقابل انجام دهید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار نمایید.

۶- در ناحیه ی کم عمق استخر  ایستاده، با دستها میله ی اطراف استخر را بگیرید. سپس یکی از پاها را ثابت  نگه داشته، پای دیگر را از پهلو به طرف خارج ببرید، مجددا به حالت اولیه  باز گردید. حرکت را با پای مقابل انجام دهید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار  نمایید.

۷- در ناحیه ی کمر عمق استخر  ایستاده با دستهای میله ی اطراف استخر را بگیرید، سپس یکی از پاها را ثابت  نگه داشته، پای دیگر را از ناحیه ی زانو خم کنید. مجددا به حالت اولیه باز  گردید حرکت را با پای مقابل انجام دهید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار نمایید.

۸- در ناحیه ی کم عمق استخر  ایستاده با دستها میله ی اطراف استخر را بگیرید. سپس یکی از پاها را ثابت  نگه داشته، پای دیگر را از ناحیه ی زانو خم کرده، آن را به طرف شکم  بیاورید، پس از چند ثانیه به حالت اولیه باز گردید. حرکت را با پای مقابل  تکرار کنید، این حرکت را ۱۰ بار تکرار نمایید.

۹- در ناحیه ی کم عمق استخر  ایستاده، با دستها میله ی اطراف استخر را بگیرید. حال یکی از پاها را بدون  خم کردن زانو به صورت دایره وار از مفصل ران بچرخانید. سپس به حالت اولیه  باز گردید. حرکت را با پای را با پای مقابل نیز انجام دهید. این حرکت را  برای هر پا ۱۰ بار تکرار نمایید.

۱۰- در ناحیه ی کم عمق استخر  ایستاده، از پشت به دیواره ی استخر تکیه دهید. با دستها میله ی اطراف استخر با بگیرید. حال هر دو پا را از ناحیه ی زانو خم کرده، آنها را به طرف شکم  بالا بیاورید، هنگام انجام این حرکت باید پشت تنه با دیواره ی استخر تماس  داته باشد این حرکت را ۵ بار تکرار نمایید.

۱۱- در ناحیه ی کم عمق استخر  ایستاده، از پشت به دیواره ی استخر تکیه دهید. با دستها میله ی اطراف استخر را بگیرید. حال هر دو پا را از ناحیه ی زانو خم کرده، آنها را به طرف شانه ی راست بالا بیاروید. هنگام انجام حرکت باید پشت تنه با دیواره ی استخر  تماس داشته باشد. سپس حرکت را به طرف شانه ی چپ انجام دهید. این حرکت را  برای هر طرف ۵ بار تکرار کنید.

۱۲- در ناحیه ی کم عمق استخر،  جایی که آب تا ناحیه ی شکم می رسد بایستید، پس به آرامی به طرف جلو خم  شوید. به طوری که بین تنه و پاها زاویه ی ۹۰ درجه ایجاد شود. پس از ۵ شماره به وضعیت ایستاده باز گردید. حال به آهستگی تا حدامکان به طرف عقب خم  شوید. پس از ۵ شماره به حالت اولیه باز گردید. این حرکت را برای هر طرف ۵  بار تکرار نمایید. 

 جهت ادامه  درمان بهتر  است با متخصص طب  فیزیکی مشورت کنید

 

منبع:دکتر مغاری 

  

ادرس مطب: :مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.