دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

اگر میخواهید میگرن را با طب سوزنی درمان کنید اینجا را بخوانید.

 

میگرن چیست ؟

میگرن سردردی است که معمولا درقسمت شقیقه شدت دارد . در بعضی افراد درد دریک طرف سر و دربرخی دیگر درهردو طرف سر ( شقیق ) می باشد . درد به طرف پیشانی و ناحیه ی پشت چشم و در برخی دیگر از بیماران در ناحیه ی پشت سر حرکت می کند . علت درد میگرن بزرگ یا باز شدن رگ های آرتری سر که بر روی استخوان جمجمه و زیر پوست سر در شقیقه قرار دارند می باشد .

علائم میگرن چیست ؟

این بیماری بر روی کلیه ی سیستم های عصبی بدن اثر سوء می گذارد ؛ مثلا اثر آن بر روی روده باعث حالت تهوع ، استفراغ و گاهی اسهال در بیمار می شود ؛ و پایین آمدن فشار خون همراه با سرگیجه ، سرد و مرطوب شدن دست و پا ، گاهی تاری چشم ، حساس شدن شامه به بو مثل بوی سیگار ، غذا یا عطر ،حساس شدن به نور و حساس شدن به سروصدا از دیگرعلائم این بیماری است .

علائم شروع میگرن قبل از حمله ی میگرن چیست ؟

در بیشتر افراد در زمان حمله ی میگرنی علاقه به خوابیدن در اطاقی تاریک و بی صدا مشاهده می شود . معمولا حمله های میگرن در چهل تا شست درصد بیماران از چند ساعت یا یک روز قبل قابل پیش بینی است . علائم شامل کم خوابی ، حساسیت ، خستگی ، افسردگی ، خمیازه ، و هوس یا ویار خوردن شیرینی و یا شوری است .  

 حمله ی میگرن با سر درد چه مدت طول می کشد ؟

مدت سردرد و یا حمله ی میگرنی در افراد از 4 تا 72 ساعت در تغییر است . طبق آماری که در آمریکا گرفته شده است . در این کشور 28 میلیون مبتلا به میگرن وجود دارد که از این عده خانم ها با 17 درصد و از آقایان پیشی گرفته اند .

چه عواملی باعث تشدید سردرد میگرن می شود ؟

استرس ، کم خوابی یا بد خوابی ، روزه یا گرسنگی ، تشنگی یا کم خوردن آب ، تغییرات هورمونی مثلا در خانم ها در قبل یا موقع عادات ماهانه ، نور یا تغییر نور ، بوی تند ، مشروبات الکلی ، سیگار ،پنیر کهنه ، شکلات و قهوه می توانند از عوامل تشدید و یا شروع حمله ی میگرنی باشند .

رابطه ی روزه و میگرن چیست ؟

در خیلی از افراد مبتلا به میگرن دیده شده که بر اثر گرسنگی یا تشنگی دچار حمله ی میگرن می شوند و علت آن ترشح هورمون های مربوط به استرس و پایین آمدن فشار خون است .

آیا بیمار مبتلا به میگرن بهتر است دارو بخورد یا به وسیله ی طب سوزنی معالجه شود ؟

داروهایی که برای میگرن استفاده می شود به چند دسته تقسیم می شوند ، داروهایی که تقریبا در همه ی منازل پیدا می شود ، مثل آستومینوفن یا ( تایلنول ) آسپرین ، آیبوپروفین که استفاده ی مداوم یا نابجا از این داروها باعث به جای گذاشتن عوارض جانبی روی معده ، کبد و کلیه می شود و یا داروهای ضد تورم که معمولا با نسخه ی پزشک تجویز می شود و ضد التهاب و تورم هستند که معمولا برای بیمارهای آرتروز هم استفاده می شوند ؛ مثل نپراکسین پردنیزون یا دارویی که در آمریکا برای تنگ کردن رگ های آرتری استفاده می شود ( تریپتنس ) . تمام این داروها دارای عوارض جانبی زیادی هستند و فقط جنبه ی تسکین موقت دارند .

امروزه با تحقیقاتی که انجام شده مشخص شده که بهترین راه معالجه ی قطعی میگرن همان طب سوزنی است که هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و من طی چند دهه ای که در کانادا و ایران طبابت کرده ام هزاران بیمار میگرنی را در کمترین مدت معالجه ی قطعی کرده ام . سابقه ی میگرن بیمارانی که به من مراجعه کرده اند ، از نوجوانی در سن بلوغ ، تا بیمارهایی با سابقه ی میگرن بیش از 35 سال بوده است که همگی بهبود کامل پیدا کرده اند . بیمارانی که به مطب من برای معالجه ی میگرن مراجعه می کنند بیش از 98 درصد بهبود کامل پیدا کرده و معالجه ی قطعی می شوند . 

 

منبع:دکتر  سیگاری 

 

 

ادرس مطب: مازندران_تنکابن_میدان شهید شیرودی_جنب آموزش و پرورش_ساختمان پارس_طبقه۲_واحد۱۸

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.