دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

جهت اشنایی با نحوه درمان با مگنت در کمر درد _دیسک کمر -دیسک گردن - زانو درد - درد شانه حتما اینجا را بخوانید


مگنت تراپی، استفاده از وسایل مغناطیسی در مجاورت یا روی بدن به منظور تسکین درد و کمک به شفا می‌باشد. امروزه این وسایل به انواع و اشکال گوناگونی در بازار موجود است و می‌توان به روشهای مختلف از آنها استفاده کرد؛ بستن با نوار روی بازو، کاربرد به صورت انگشتر و گردن بند یا استفاده در داخل کفش ، بالش یا تشک .
تورم و ارتروز  مفاصل * کمر درد * دیسک کمر  * گردن درد  دیسک  گردن  * درد لگن ،  سندروم تونل کارپال مچ دست و سردرد از جمله ناراحتیهایی هستند که در درمان آنها از مگنت تراپی استفاده می‌گردد.با وجود اینکه نمی‌توان براحتی توضیح داد که نیروی مغناطیسی چگونه بر بدن انسان عمل می‌کند، ولی  این درمان اثر بسیار عمیقی روی بدن به خصوص در کاهش درد دارد.
استفاده از آهن ربا ( magnet ) در درمان ، موضوع تازه‌ای نیست. یونانیان باستان عقیده داشتند که lodestone (سنگهای طبیعی آهن ربا) دارای قدرت شفابخشی می باشند. در قرن شانزدهم، یک کیمیاگر و فیزیکدان سویسی به نام Philippus von Hohenheim با نام مستعار Paracelsus برای خارج نمودن بیماری از بدن از آهن ربا استفاده می‌کرد. ظرف یک دهه گذشته، مگنت تراپی بطور قابل ملاحظه‌ای خصوصاً برای کاهش درد در بین ورزشکاران حرفه‌ای محبوبیت یافته‌است. اخیراً دانشمندان نیز تحقیقات هدایت شده‌ای را در این زمینه شروع کرده‌اند که موجب تشویق پزشکان به استفاده از این روش می‌شود.
● این روش چگونه عمل می‌نماید؟
تئوری مگنت تراپی این است که میدان مغناطیسی ناشی از آهن ربا ( یا وسائلی که جریان الکترومغناطیسی ایجاد می‌کنند)، می‌تواند در داخل بدن نفوذ کرده، بر روی تک تک سلولها تاثیر بگذارد و عملکرد سیستم عصبی و سایر ارگانها را بهبود بخشد. اینکه میدان مغناطیسی دقیقاً چطور این کار را انجام می‌دهد، به صورت یک راز باقی مانده، اما فرضیه‌هایی در این رابطه وجود دارد. برخی می‌گویند جریان الکتریکی ناشی از آهن ربا، ارسال سیگنالهای درد را در سیستم عصبی مرکزی قطع می‌کند. برخی دیگر ادعا می‌کنند آهن ربا جریان خون را در ناحیه مورد نظر افزایش می‌دهد که این امر باعث افزایش اکسیژن و مواد غذایی و سرانجام کاهش درد و تورم در آن قسمت از بدن می‌گردد.
● از این روش چه انتظاری باید داشته باشیم؟
اعتقاد بر این است که مگنت باید در محل صحیح قرار داده شود تا مؤثر واقع شوند ( چنانچه در بالای ناحیه‌ای از بدن قرار داده شوند که تا حدی عملکرد و ارتعاشات سالم دارد، بهترین اثر را دارند). بهتر است که مگنت تراپی را تحت هدایت  پزشک  متخصص طب فیزیکی که در کار با میدان مغناطیسی و  امواج  الکترومغناطیسی   تجربه دارد انجام دهید. 
اگر شما برای آرتریت (arthritis)  و ارتروز زانو  یا کمر درد و گردن  درد  از میدان مغناطبسی  استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به  کلینیک   تخصصی  طب  فیزیکی از جمله  کلینیک  مگنت تراپی دکتر  نیاستی  مراجعه  فرمایید  و اطلاعات  کافی  از  چگونگی عمل کرد مگنت تراپی و  میدان  مغناطیسی  پیدا کنید.
 مگنت تراپی بر روی ببیمارانی مانند آرتریت و ارتروز  زانو  بسیار   مؤثر  می  باشد  زیرا بستن آن با نوار  مخصوص روی مفصل بیمار مانند یک آتل عمل می‌کند و  میدان  مغناطیسی  در  ناحیه  زانو  متمرکز  شده  و  بیشترین  اثر  را در  زانو  خواهد  داشت.
بسته به میزان درد ، ممکن است به شما توصیه شود که ناحیه  مورد  درمان  فقط 10- ۵ دقیقه در میدان  مغناطیسی   قرار گیرد و  این کار  حد اقل  دو  با  در  هفته  بطور  منظم و  طی  10-12   جلسه  انجام  شود. اگر برای درمان بیخوابی از مگنت استفاده می‌نمایید، پزشک شما ممکن است یک تشک یا بالشت مغناطیسی به شما پیشنهاد کند که می‌تواند یک میدان مغناطیسی به بزرگی ۴۰۰۰ گوس ایجاد نماید. ( بهتر است وقتی که منبع مغناطیسی از بدن دور است، شدت میدان مغناطیسی بیشتر باشد.)
تا این زمان، برای تعیین اینکه تا چه اندازه می‌توانیم شدت میدان مغناطیسی را افزایش دهیم که مضر نباشد، تحقیقات کافی نشده است. اما چون دستگاه MRI بدون هیچ‌گونه اثر جانبی مضر، میدان مغناطیس به بزرگی ۱۵۰۰۰ گوس تولید می‌کند، طرفداران این روش ادعا می‌کنند که قدرت درمانی میدان مغناطیسی خطری برای سلامتی ندارد.
● منافع سلامتی
مگنت تراپی اغلب برای درمان درد،  بطور معمول برای مفاصل و ماهیچه‌ها استفاده می‌گردد. مگنت تراپی  همچنین برای کاهش درد بعد از عمل جراحی نیز به کار می‌روند.  مگنت به همان میزان تاثیر در برطرف کردن بیخوابی و درمان میگرن حتی می‌تواند استرس را کاهش دهد. ب مگنت تراپی می‌تواند عفونت را کنترل کند و اختلالات سیستم عصبی مرکزی مانند تشنج را بهبود بخشد. مگنت تراپی می‌تواند واقعاً درد را کاهش دهد،   از  طریق  افزایش  خونرسانی  در ناحیه  ملتهب  از جمله  ریشه  های  اعصاب  کمر  و  گردن  و  رساندن  عوامل  ضد  التهاب  در  ان  ناحیه  و  همچنین  با  فزایش  ایندورفین  و  انکفالین  در  مایع  نخاعی  و  غدد ادرنال باعث  کنترل  و  از  بین  بردن   درد   می  شوند.

با این حال در مطالعه‌ای که در مجله مدیریت درد American Journal of Pain Management در سال ۱۹۹۹ منتشر شد، نشان داده شد که کفی مغناطیسی کفش در کاهش پادرد در افراد دیابتی مؤثر است و از طرف مقابل پاره ای دیگر از تحقیقات نشان داده که مگنت تراپی اثر درمانی ندارد. یک تحقیق جدید، شامل transcranial magnetic stimulation (TMS) ، تکنیکی است که امکان تحریک سطح مغز با استفاده از یک میدان مغناطیسی قوی را می‌دهد. اکثر تحقیقاتی که در آنها از TMS استفاده می‌شود، بر درمان افسردگی شدید متمرکز شده‌اند. هرچند ممکن است بالاخره سودمندی این روش برای بیماریهای دیگری مانند صرع ((epilepsy و اسکیزوفرنی( (schizophrenia ثابت گردد.
● هشدارها
▪ به بیمارانی که در بدن خود دارای دستگاه ضربانساز قلب (pacemaker) یا یک دستگاه دفیبریلاتور (implanted defibrillator) می باشند ،اکیدا توصیه می گردد که ازمگنت استفاده نکنند. همچنین از مگنت در مجاورت این افراد نیز نباید استفاده کرد، زیرا میدان مغناطیسی ناشی از آن می‌تواند در کارکرد این دستگاهها اختلال ایجاد کند.
▪ اگر به فلز درون مگنت  حساسیت دارید، از محصولاتی با پوشش پلاستیکی غیر حساسیت‌زا hypoallergenic)) استفاده کنید. 
▪ اگر باردار هستید از مگنت تراپی اجتناب کنید زیرا اثر آهن ربا روی زنان باردار بررسی نشده است. 
▪ برخی بیماران بعد از استفاده ازمگنت در مجاورت شریان کاروتید (سرخرگ اصلی در گردن که به مغز منتهی می‌گردد) احساس گیجی در ناحیه سر را گزارش کرده اند. 
▪ تا یک ساعت بعد از خوردن غذا از مگنت ستفاده نکنید؛ زیرا ممکن است که بر جریان خون سیستم گوارشی شما اثر بگذارد. کلینیک تخصصی  دکتر  نیاستی  با  استفاده  از  امکانات  و  تجهیزات  روز  دنیا  در  جهت  درمان  کمر در دیسک  کمر  و  دیسک  گردن و  درد های  مفاسل  و  کمک  به  ترمیم  اعصاب  اسیب  دیده و  فلج  صورت همه  روزه پذیرای   بیماران  زیادی از  مناطق مختلف  غرب  کشور  می باشد.

ادرس  مطب: مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.