دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

اگر میخواهید کمر درد خود را با لیرز درمان کنید اینجا را بخوانید

استفاده از لیزر در درمان بیماری ها تحت عنوان لیزر درمانی شناخته می شود. در واقع لیزر استفاده از نور جهت یافته و تقویت شده می باشد که خواصی را برای آن بوجود می آورد.

بسته به میزان قدرت لیزر می توان از لیزر بجای چاقوی جراحی برای برش استفاده کرد و یا برای تسریع ترمیم زخم ها آنرا بکار گرفت.

لیزر درمانی یا لیزر تراپی بدون استفاده از دارو ، کمر درد را در مدت زمان بسیار کم تسکین می‌دهد. بدین وسیله می‌توان بافت‌هایی که دچار التهاب شده‌اند را شناسایی کرد و این عضلات را به بهترین شکل و به سرعت درمان کرد. لیزر می تواند با تحریک نقاط طب سوزنی تاثیرات طب سوزنی را ایجاد نماید.

لیزر یک اشعه پر انرژی نور است که می تواند انرژی خود را به طور انتخابی به بافتها منتقل نماید. لیزرها حاوی ماده ای هستندکه نور را تولید و تقویت می کند. دو آینه موجب انعکاس و رفت و برگشت نور از درون این ماده می شوند. نتیجه، ایجاد اشعه نوری قوی و موازی است. این اشعه نور متشکل از یک یا چند رنگ خالص می باشد. این خصوصیات که لیزر را از یک لامپ نور مجزا می سازند ، برای کاربردهای طبی لیزر مهم می باشند.

تعدادی از بیماریهای ایجاد کننده کمردرد (علاوه بر بیماریهای دردناک گردن وپشت) که بطور موثری با لیزر قابل درمان هستند عبارتند از:

- تنگی کانال نخاعی

- بیماری دیسک

- درد ارتروز (استئوارتریت). ارتروز بیماری تخریب غضروف مفاصل است.

بسیاری از بیماران مراجعه کننده به کلینیک لیزردرمانی، قبلا با روشهای دیگر درمان شده اند اما از نتیجه درمان های قبلی خود راضی نیستند. بسیاری از این بیماران ، انواع داروها، تزریقات و فیزیوتراپی معمول را امتحان کرده اند.

درمان کمردرد با لیزر در60 درصد موارد باعث بهبودی درد می شود. گرچه برخی بیماران در یک تا دو هفته اول درمان با لیزر احساس بهبودی می کنند، اما درمان کامل کمردرد نیاز به 6 تا 8 هفته درمان بالیزر دارد.

درمان با لیزر کم توان

معالجه با لیزر سرد low Energy Laser Therapy برای از بین بردن درد کمر خاصیت فوق العاده ای دارد که بتازگی مورد تایید قرار گرفته است.

درمان با لیزرسرد ، به معنای استفاده ازپرتو لیزر با شدت کم برای کاهش دردها و تکنیکی منحصر به فرد برای درمان آسیب ها و صدمات وارد آمده به بدن می باشد و به علت کم بودن شدت آن، لیزر سطح پایین هم نامیده می شود.

این تکنیک که مدت زمان زیادی از تایید آن نمی گذرد، از سوی بسیاری از پزشکان، درمانگران فیزیکی و متخصص کایروپراتیک، برای درمان افراد مبتلا به مشکلات متعدد پزشکی از جمله کمردرد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

علل متعددی مثل استرس، زخم ها، فشار زیاد و آسیب های عضلانی موجب بروز کمر درد می شوند و این لیزر، احتمالا یکی از آخرین راه حل های موثر برای کاهش این درد محسوب می شود.

در این روش، پرتو لیزر، بسته به گستردگی محل و شدت درد، بین ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه به منطقه مورد نظر فرستاده شده و به عمق بافت نفوذ می کند. اشعه لیزر، سلول های بدن را تحریک و وادار به واکنش و عکس العمل نموده و منجر به افزایش سطوح انرژی در این سلولها می شود. این افزایش سطوح انرژی به نوبه خود، موجب سرعت بخشیدن به روند بهبود آنها خواهد شد.

درمان با لیزر پرتوان

لیزرتراپی با لیزرهای پر توان High Energy Laser Therapy تخصصی تر از لیزرهای سرد بوده و استفاده از آن بایستی بجا و با دقت بیشتری صورت گیرد. بنوبه خود تأثیرات درمانی این نوع لیزرها نیز سریعتر و بیشتر از لیزرهای سرد می باشد.در  کلینیک دکتر نیاستی  از  تجهیزات  پیشرفته  روز دنیا از جمله لیزر پرتوان  روباتیک جهت درمان  کمر درد دیسک  سیاتیک  دیسک گردن  ارتروز زانو  درد  شانه  .و  ....استفاده می شود.

 

آدرس: :مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.