دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

جهت اطلاع از چگونگی اثر لیزر پرتوان در درمان دیسک گردن حتما اینجا را بخوانید

بیمارانی  که  دچار  دیسک  گردن  می  باشند اغلب  با دردهای گردنی  و  تیر  کشنده  به ناحیه  بازو  مراجعه  می کنند.این  بیماران  شامل  موارد  زیر  می باشند:

بیرون زدگی دیسک گردن ،

ارتروپاتی فاست(مفاصل فاست در مهره ها قرار دارند)،

سایر بیماریهای دژنراتیو از جمله ارتروز گردن. 

 یکی از علل  دیگردرد گردن سندرم درد مایوفاشیال است.این بیماری ربطی به ستون فقرات  ندارد  ومنشا ان از عضلات ودیگر بافتهای همبندی گردن وستون فقرات است. این بیماری و دیسک گردن نیز با لیزر درمان می شود.

درد ناشی از ستون فقرات(دیسک گردن ) ظرف مدت 5هفته و با ۱۰-۱۲ جلسه  یا بیشتر بوسیله لیزر درمان می شود .

جراحی دیسک گردن با لیزر

 لیزر یک نوع از انرژی است که می توان به صورت برش‌زدن و سوزاندن از آن استفاده کرد اما در جراحی دیسک گردن با روش لیزری، با سوزن های مخصوصی وارد فضای دیسک گردن بیمار شده، و سپس دستگاه روشن می شود، به نحوی دیسک گردن را کوچک می کند و بخارات دیسک گردن خارج می شود اما هیچ برتری نسبت به جراحی باز ندارد.  نکته ی مهم این است که این نوع از عمل جراحی دیسک گردن ، فقط برای دیسک های بسیار کوچک قابل استفاده است، یعنی دیسک هایی که با استراحت نیز بهبود می یابند. در کسانی که دیسک گردن بزرگ و پاره دارند قابل استفاده نیست. نوع دیگر جراحی دیسک گردن با برش های بسیار کوچک، در حدود 2 تا 3 سانت است که آسیب کمتری به بافت های طبیعی وارد می شود و مریض یک یا دو روز بعد، ترخیص می شود که این روش ها، به اشتباه با عنوان جراحی دیسک گردن لیزری در بین مردم شناخته شده در صورتیکه چنین نیست. 

 

درمان  بدون  جراحی  با  لیزر  

در  این  روش  بیمار  بدون  عمل  جراحی  بین  10-12  جلسه لیزر درمانی  پرتوان درنقاط دردناک گردن و  مسیر درگیری  ریشه های  عصب انجام  می شود .لیزر  بدلیل  اثر  ضد التهابی  که در  ریشه های عصب  گردن  دارد  در  کنترل  و درمان  درد گردن  ودیسک  گردن  تاثیر  شگرفی  دارد از  طرفی با  افزایش  اندورفین ها و انکفالین ها در  مایع نخاعی  و  افزایش ان در  سطح  خون  موجب  کنترل  درد و  درمان  دیسک گردن  می  شود.

ورزش های ممنوعه برای دیسک گردن

بطور کلی انجام حرکات ناگهانی ستون فقرات به نظر اکثر متخصصین ممنوع است.

حرکات چرخش گردن اگر به ملایمت انجام شود و گردن به عقب خم نشود بدون اشکال است. اما خم شدن گردن بسوی عقب بخصوص در افراد سالمند  می‌تواند همراه با خطرات جدی باشد. انجام این حرکت اگر بصورت ناگهانی باشد می‌تواند به عروق و اعصاب قاعده جمجمه آسیب وارد کند. افرادی که اصطلاحاً دچار سائیدگی مهره‌های گردن و دیسک گردن بوده یا سابقه ضربه و دیسک گردن دارند نیز در معرض آسیب بیشتر می‌باشند. (قراردادن بالشتک پشت سری روی صندلی اتوموبیل نیز دقیقاً بخاطر جلوگیری از حرکت ناگهانی گردن به سمت عقب در هنگام تصادف است).

قرار گرفتن برروی شانه برای دوچرخه زدن با پا که جز حرکات یوگا نیز می‌باشد باعث خم شدن بیش از حد ستون فقرات گردنی شده و با ایجاد فشار برروی رباطها باعث بدتر شدن مشکلات  دیسک گردن می‌شود. این حرکت در افرادی که سابقه آرتروز یا دیسک گردن می‌شوند کاملاً ممنوع است.

پزشک متخصص طب فیزیکی بسته به نوع دیسک گردن ، انواعی از ورزشها و حرکات کششی را اموزش میدهد تا بیمار آنها را در منزل انجام دهد.انجام این ورزشها باعث بهبود و  تقویت  عضلات و بازگشت عملکرد طبیعی عضلات میشود.ورزش مناسب  که توسط متخصص توصیه شود، باعث بهبود وضعیت گردن شده وبه استحکام و  افزایش توانایی عضلات و جلوگیری از اضافه بار بر روی عضله کمک میکند. درمان اصلی دیسک گردن ورزشهای گردن است. با توجه به حساس بودن گردن این ورزشها باید بدقت برنامه ریزی شوند تا از ایجاد عوارض جلوگیری نماید. بزودی  کلینیک تخصصی دکتر نیاستی  با  تجهیزات بروز دنیا از جمله  لیزر پرتوان و  شوک ویو در جهت  درمان  دردهای  مفاصل و  دیسک کمر  و  گردن  اماده  ارائه  خدمات خواهد  شد. 

ادرس : :مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.