دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

در صورتی که تمایل به درمان دیسک کمر ویا دیسک گردن بدون عمل جراحی با لیزر را دارید حتما اینجا را بخوانید

cold-laser

در واقع لیزر نور جهت یافته و تقویت شده است و اگر از این نور برای درمان بیماری ها استفاده شود به آن لیزر درمانی گفته می شود.

لیزرهای کم توان مانند لیزر آرگون هلیم و یاقوت، برای کاهش درد و التهاب کاربرد دارند و در حال حاضر توسط فیزیوتراپیست ها و در کلینیک های درمان دردهای اسکلتی عضلانی برای درمان بیماری هایی مانند دیسک کمر استفاده می شوند.

لیزر درمانی سرد یک عمل غیر تهاجمی است. بدین معنی که در این عمل به برش جراحی نیازی نیست یعنی هیچ گونه زمان بهبودی طولانی مدتی هم وجود ندارد.  همچنین درمان کمر درد با لیزر مستلزم مصرف هیچ گونه دارویی نیست و بسیاری از بیماران ترجیح می دهند که از مصرف دارو خودداری کنند. به علاوه، مطالعات صورت گرفته تا حال حاضر نشان داده اند که لیزر درمانی سرد در صورتی که پزشک بدرستی از آن استفاده کند عوارض جانبی شدیدی را دربرندارد.

رایج ترین بیماری هایی که علت آنها کار و فعالیت است، بیماری های اسکلتی عضلانی هستند که در بین آنها، کمر درد اهمیت زیادی دارد که یکی از علتهای اصلی آن دیسک کمر است. به دلیل اینکه هزینه های زیادی صرف درمان این نوع کمردردها می شود، روشهای درمانی جدیدی مطرح می شوند که علاوه بر موثر بودن، هزینه کمتری نیز دارند. یکی از روشهای درمان بدون جراحی تقریبا جدید که می تواند در درمان این گونه کمردرد ها موثر باشد، لیزردرمانی است.

لیزر باعث کاهش التهاب می شود و با نفوذ به بافتهای آسیب دیده، اثرات ترمیمی دارد و بنابراین به کاهش درد ناشی از دیسک کمر منجر می شود. علاوه بر آن، لیزر نقاط طب سوزنی را تحریک می کند و می تواند اثری مشابه طب سوزنی داشته باشد.

همچنین لیزر با افزایش خونرسانی به بافت ها، در کاهش درد دیسک کمر نقش موثری دارد.

توان لیزر به مقدار انرژی ای که تولید می شود و تعداد دیودهای استفاده شده بستگی دارد و با توجه به آنها تغییر می کند. توان لیزرهایی که برای درمان درد استفاده می شوند بین چند میکرووات تا ۱۵ وات تغییر می کند. همچنین قیمت دستگاه و تاثیر گذاری آن به تعداد دیودها و قدرت لیزر بستگی دارد و هر چه قدرت لیزر بیشتر می شود قیمت دستگاه افزایش می یابد بنابراین اثر گذاری لیزر به نوع لیزر مورد استفاده بستگی دارد.

لیزر درمانی می تواند در درمان دردهای کمری مانند دیسک کمر و آرتروز و درد های عضلانی، زانودرد، درد شانه و حتی دردهای ناشی از صدمات ورزشی موثر باشد.

تعداد زیادی از بیمارانی که به کلینیک های لیزر درمانی برای درمان دیسک کمر مراجعه می کنند، قبلا روشهای درمانی دیگر مانند داروها، تزریقات و فیزیوتراپی را امتحان کرده اند اما نتیجه رضایت بخشی بدست نیاورده اند. در 60 درصد از موارد، درمان دیسک کمر با لیزر موجب کاهش درد بیمار می شود. معمولا بیشتر بیماران مبتلا به دیسک کمر که تحت لیزردرمانی قرار می گیرند، در دو هفته اول درمان، بهبودی را حس می کنند اما برای بهبودی کامل، باید 6 تا 8 هفته، درمان با لیزر ادامه یابد.

عوارض جانبی و مشکلات لیزر درمانی دیسک کمر

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از استفاده از لیزر برای درمان دردهای اسکلتی عضلانی می گذرد، بسیاری از مردم هنوز هم فکر می کنند که لیزر خطرناک است و علت آن هم این است که با ماهیت واقعی لیزر آشنایی ندارند و یا اینکه آنرا با اشعه رادیواکتیو اشتباه می گیرند. در صورتی که اگر لیزرهای فیزیوتراپی به صورت اصولی و با دوز مناسب به کار روند، عارضه جانبی ندارند و برای انسان خطرناک نیستند.

موارد منع استفاده از لیزردرمانی دیسک کمر

پیشنهاد می شود که در موارد زیر از لیزردرمانی استفاده نشود:

در زنان باردار، لیزر نباید در قسمت کمر، شکم و لگن استفاده شود.

در بیماران سرطانی و دارای تومورهای بدخیم، استفاده از لیزر ممنوع است.

در بیماران قلبی که از ضربان ساز (pacemaker) استفاده می کنند ، نباید لیزر بر روی قفسه سینه استفاده شود. 

 کلینیک  تخصصی دکتر نیاستی  بزودی  به  یکی از  بهترین  مراکز  درمان  بدون  عمل  جراحی  دیسک  کمر  و  گردن  با  لیزر خواهد  شد. 

 

ادرس مطب : مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.