دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

در صورتی که درد پشت سر و گردن دارید حتما اینجا را بخوانید

دلایل بسیاری برای ایجاد درد در سر و گردن وجود دارند. این علت‌ها به همراه راه درمان آنها در مقاله‌ی زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند. برای یافتن اطلاعات بیشتر درباره‌ی درد در نواحی پشت سر و گردن این مقاله را دنبال نمایید. آیا درد شدید در ناحیه‌ی سر و گردن روزهای شما را بی قرار ساخته و خواب شب را از چشمان شما ربوده است؟ این سر دردها ممکن است در هر بخشی از سر علی الخصوص در ناحیه‌های پشت گردن رخ دهند. شدت این درد می‌تواند از کم تا متوسط و یا حتی شدید متغیر باشد. افراد مختلف از شدت‌ها و الگوهای درد متفاوتی در ناحیه‌ی عقب سر و گردن رنج می‌برند. عوامل این دردها نیز از فردی تا فرد دیگر فرق می‌کنند. اکثر اوقات درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن نشان دهنده‌ی هیچ مشکل عصبی وخیمی نمی‌باشد. آنها را می‌توان به راحتی و با استفاده از برخی داروهای مسکن داروخانه‌ای، استراحت در رخت خواب و ایجاد تغییرات در سبک زندگی رفع نمود.

 روش درمان درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن

چه عاملی باعث ایجاد درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن می‌شود؟ سر با وجود مهره‌هایی در ناحیه‌ی گردن نگه داشته می‌شود. این مهره‌ها وزن سر را نگه می‌دارند و به همان خوبی امکان حرکت را فراهم می‌آورند. زمانی که هم راستایی استخوانی دچار تغییر شود و یا عضلات درون گردن سفت گردند، این امر موجب بروز درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن می‌شود. پس علت بروز چنین دردی چیست؟ همان گونه که قبلاً هم گفتم استخوانها و عضلات گردن به نگه داشتن سر کمک می‌نمایند. زمانی که سر شما به طور ناگهانی به سمت جلو حرکت نماید، این کار باعث روی هم قرار گرفتن استخوانهای گردن می‌شود. این امر باعث ایجاد فشار بر روی عضلات و عصب‌های سر و گردن می‌گردد. ممکن است شما در ناحیه‌ی گردن خود احساس سفتی و فشار نمایید. این امر سبب بروز سر درد در ناحیه‌ی پشت گردن و هم چنین ایجاد درد در گردن می‌شود.

روش درمان درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن سر دردهای ناحیه‌ی پشت سر و گردن معمولاً با پاراستامول، آسپرین و ایبو پروفین درمان می‌گردند. این داروها در کاهش و تسکین درد در سر دردهای کششی و همین طور سر دردهای مهره‌ای بسیار مؤثر هستند. سر دردهای میگرنی و عضلانی نیز با ایبو پروفین و پاراستامول درمان می‌گردند. از عوامل بروز و هم چنین غذاهایی که منجر به حملات شدید میگرنی می‌شوند جلو گیری به عمل آورید. گروهی از داروهای ضد میگرنی به نام تریپتان موجود هستند که تا حد زیادی به درمان حملات میگرنی کمک می‌نمایند. این داروها عبارتند از سوماتریپتان و زولمیتریپتان.
به منظور اجتناب از بروز درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن، لازم است که شما حالت خوبی را به هنگام نشستن، ایستادن و کار کردن در خود حفظ نمایید. بر روی یک صندلی خوب بنشینید که وضعیت نشستن شما را حفظ می‌کند. از مصرف الکل و تنباکو اجتناب ورزید. تمرین کنید و اطمینان حاصل نمایید که مقادیر زیادی هوای تازه استنشاق می‌نمایید. با تعمق (مدیتیشن) و یوگا از بروز استرس جلو گیری کنید. اگر سر درد پا پر جا باقی ماند حتماً به پزشک عمومی خود مراجعه نمایید. امیدواریم اطلاعات فوق به شما در درک کردن و فهم چگونگی رنج بردن فرد از درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن کمک کرده باشد.

  

ادرس مطب::مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.