دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

اگر می خواهید با درمان ارتروز گردن توسط طب سوزنی اشنا شوید اینجا را کلیک کنید

ارتروز در مهره های گردنی شایع است . در حقیقت این تغییرات تا حدودی در تمام افراد بالای ۵۰ سال دیده می شود . تغییرات دژنراتیو به طور طبیعی در ساختمان غضروف ها ولیگامان ایجاد می شود . استرس های مکرر ناشی از فعالیت روزانه در این ناحیه بسیار متحرک ، این پدیده را تسریع می کند . گرفتاری ازدیسک بین مهره ای شروع می شود  و به طور ثانویه بر مفاصل بین مهره ی خلفی   اثر میگذارد .

علائم بالینی ارتروز گردن

ممکن است آرتروز ، در حالی که در رادیوگرافی کاملا پیشرفته نشان می دهد ، هیچگونه علامت بالینی ایجاد نکند و بالعکس در مراحل اولیه که رادیوگرافی منفی است ، علامت دار باشد . واکنش التهابی نسج نرم در اطراف سطوح مفصلی برای ایجاد علائم لازم است . معمولا یک صدمه ی  شدید مثل چرخش ناگهانی سر به اطراف یا نگاه به بالا و یا صدمات  مکرر خفیف مثل فعالیت هایی که به حرکت دائمی گردن نیاز دارد ، برای ایجاد التهاب در پوشش مفصلی کافی هستند .

علائم موضعی ارتروز گردن

۱ . درد مبهم مداوم که با فعالیت و ایستادن افزایش و با خوابیدن ؛ استراحت ، گرمای موضعی کاهش می یابد .
۲ . دردی که با فشار سر بر گردن افزایش می یابد .
۳ . انقباض عضلانی همه عضلات گردن بطور مشخص وجود دارد .
۴ . کاهش انحنا ی  گردنی به علت آرتروز و اسپاسم عضلانی دیده می شود .
۵٫ احساس ضعف و ناتوانی در نگهداری سر بعد از یک دوره کوتاه مدت ، از علایم شاخص است .
۶ . درد حاد و کاملا موضعی در قسمت خارجی روی مفصل ملتهب وجود دارد .
۷ . حرکت گردن در همه جهات محدود است .

درمان ارتروز گردن با طب سوزنی

برای درمان یا کنترل این بیماری از روشهای مختلفی  استفاده میگردد ازجمله استراحت گردن, فیزیوتراپی , ماساژ, استفاده از گردنبندهای طبی با تجویز پزشک برای حمایت فقرات گردنی . در صورت لزوم بیمار تغییر شغل می دهد .  کاربرد گاهگاهی گرما و دوره های ، استراحت ، مانع بروز حملات خواهد شد . آب و هوای گرم و خشک علائم را تخفیف می دهد اما بر پدیده دژنراتیو بی اثر است . طب سوزنی در درمان و پیشگیری  گردن درد و دردهای حاصله از ارتروز گردن بسیار موثر است . طب سوزنی  با مکانیسم تحریک عصبهای موضعی و کاهش التهاب سبب تخفیف درد و انقباضات عضلات گردنی میشود .معمولا طی ۴-۵ جلسه درمانی بیمار احساس بسیار خوبی نسبت به سرعت بازگشت  سلامت  خود دارد. عوامل متعددی ممکن است درد را تشدید کند ازجمله استرس , اضطراب , نگرانی و بی خوابی که یک پزشک طب سوزنی به راحتی میتواند انها را کنترل کند .بعد از درمان بیمار باید زیر نظر دکتر در صورت نیاز عضلات گردن خود را تقویت کند تا از عود مکرر بیماری جلوگیری گردد.از آنجائی که در طب سوزنی دارو استفاده نمی شود  و سرعت درمان نیز بالا است و بیمار نه تنها برای درد بلکه برای کنترل استرس ها و بیخوابی های خود نیز میتواند همزمان تحت درمان قرار بگیرد و از عوامل تشدید کننده جلوگیری کند این طب در کمک به درمان این بیماران بسیار ارزشمند است. 

 

منبع:کلینیک امید 

 

ادرس مطب:  مازندران_تنکابن_میدان شهید شیرودی_جنب آموزش و پرورش_ساختمان پارس_طبقه۲_واحد۱۸

نظرات 1 + ارسال نظر
تبادل لینک یکشنبه 15 تیر 1393 ساعت 20:04 http://link3.backlink1.ir/

سلام عزیزم خوبی!! خسته نباشی :*
وبلاگ توبی داری.خیلی حال کردم.
چون دیدم برای وبلاگت خیلی زحمت میکشی اینو میگم
برو به این سایتی که ادرس گزاشتم
ازش لینک بگیر رایگانه
بازدیدت زیاد میشه
ایشالله که با این کار بتونی وبتو بکشی بالا

ممنون از تماس شما در اولین فرصت تماس میگیریم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.