دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

اگر میخواهید از نحوه درمان طب سوزنی جهت بیماریهای گوارشی اشنا شوید اینجا را کلیک کنید.

طب سوزن و درمان بیماری های مزمن معده و روده:استرس های فراوان زندگی ماشینی، بی تحرکی مفرط جامعه امروز و عدم تناسب زمان غذا خوردن و حجم غذاهای هر وعده میزان ابتلا به بیماری های گوارشی را به شدت افزایش داده است.
شدت بیماری بر اساس نوع بیماری، طول مدت بیماری، فاکتور های ژنتیک ، میزان فاکتورهای مستعد کننده وغیره متغیر است که این طیف می تواند از یک التهاب و تورم ساده مری و معده  تا زخم های شدید دستگاه گوارش که باعث خونریزی های شدید و سوراخ شدن معده و روده می شود متغیر  باشد.

تئوری های مختلفی برای چگونگی ایجاد بیماری های معده و روده بیان می شود از جمله:
 -افزایش اسید و آنزیم های گوارشی 
 -تخریب سد های محافظتی معده و روده توسط داروها یا مواد شیمیایی دیگر
 -افزایش تحرک عصب واگ و به عبارت دیگر عدم تعادل در سیستم اعصاب خـودکـار دستگـاه گـوارش، چنیـن بیمارانی معمولا سال های طولانی از داروهای مختلفی جهت تسکین درد های خوداستفاده می کنند.

بر اساس تئوری طب سوزنی که شاخه ای از طب سنتی چین است، بدن انسان از تقـابـل دو انـرژی مثبـت و منفی (یین و یانگ ) ســاختـه شـده اسـت کـه ایـن دو انـرژی تـوسـط  جـریـانـی از انـرژی در بـدن که چی یا انرژی حیاتی نامیده می‌شود با هم در تعادل قرار دارند یعنی وجود جریان طبیعی انرژی چی در بدن، باعث ایجاد تعادل بین اعضای مختلف آن و در نتیجه حفظ سـلامتی بدن می شود .این انرژی در چهارده مسیر اصلی (در طب سوزنی به آن ها مریدین گـفـتـه می شود) و چند مسیر فرعی جریان دارد .حال اگر به هر علتی جریان (چی) در هـر نـقـطـه ای از مـریـدیـن هـا بـلوک شده یا افـزایـش‌چـشـمـگـیـری داشـتـه باشد باعث از بین رفتن تعادل(یین و یانگ )در بدن شده و در نتیجه بیماری در فرد ایجاد می شود.


با توجه به این توضیحات می توان دریافت کـه تـشـخـیـص افـتراقی در طب سوزنی بسیار وسیع بوده و اختلال در هر یک از مریدین های مربوط به دستگاه گوارش باعث ایجاد بیماری خـواهـد شـد‌. ایـن نـکـتـه روشـن مـی سـازد کـه همیشه برای درمان بیماری مثل زخم معده از سوزن زدن روی معده سود برده نمی شود بلکه در مــواردی حتـی بـا اینکـار سبـب بـدتـر شـدن بیماری فرد خواهد شد.

طب سوزنی در نوع علمی و آکادمیک خود قادر است:

 1-تحرک عصب راگ را کم کرده و در نتیجه تعادل بین سیستم اعصاب خودکار دستگاه گوارش (سمپاتیک و پاراسمپاتیک ) ایجاد کند.
2-ترشح اسید و آنزیم را در دستگاه گوارش کاهش دهد.
3-با آرام سازی بیمار، از تحریکات عصبی نا خواسته دستگاه گوارش جلوگیری کند .
پس با نگاه کردن به این مکانیسم ها پی برده می شود که طب سوزنی در درمان طیف وسیعی از بیماری‌های گوارشی نقش مهمی داشته و به کاهش مصرف داروها و حتی قطع آن ها در بعضی از بیماران منجر خواهد شد.

توجه به این نکته ضروری است که اگر به هزینه های درمانی و تشخیص فعلی مثل آنـدوسکـوپـی دستگـاه گوارش، رادیولوژی ، سونوگرافی، آزمایش های تشخیص بیماری‌های عفونی و انگلی معده و روده و نیز هزینه داروهای مصرفی در سال های طولانی توجه شود ارزش درمانی و اقتصادی درمان طب سوزنی بیشتر آشکار خواهد شد. 

در درمـان بیمـاری هـای گـوارشـی اکـوپـانکچریست(متخصص طب سوزنی ) با گذاشتن سوزن های بسیار ظریف در مناطق خاصی از بدن، تعادل از دست رفته را به دستگاه گوارش برگرداند و پس از آن با رعایت رژیم غذایی، سلامتی کامل بیمار باز گردد .
البته لازم به ذکر است که تحقیقات مراکز علمی دنیا در چندین دهه اخیر بیشتر بر روی بیماری های  شایع دستگاه گوارش مثل زخم های گوارشی ،افزایش اسید معده، رفـلـکـس معـده بـه مـری، بیمـاری هـای التهـابـی روده و سنـدرم  روده تحـرک پـذیـر )I.B.S(مـتـمـرکـز بوده است و بنابراین فقط همین موارد از طرف سازمان بهداشت جـهــانـی مـورد تـایـیـد قـرار گـرفـتـه اسـت.

در مـورد تـومـورهـای دسـتـگـاه گـوارش و بیماری‌های بد خیم و بعضی موارد دیگر هنوز تحقیقات مجامع علمی دنیا ادامه داشته و کامل نشده  است، ولی به دلیل اینکه طب سوزنی کاملا  بدون عوارض جانبی است، در کشور چین در درمان تمام بیماری های مزمن (و حتی از نظر طب غربی لاعلاج) از طب سوزنی استفاده می شود  که در بسیاری موارد نتایج درمانی بسیار شگفت انگیز بوده  و بیماران از آن سود می برند .
سوزن های طب سوزنی به قطر چند تار مو بوده  و بنا بر نظر بیماران  درد چندانی ندارد و هر سوزن  برای بیمار اختصاصی بوده و بسته به شدت و طول مدت بیماری طی چند جلسه درمان آثار مفید درمانی خود را ظاهر می سازند 

 

منبع:دکتر عبدلی 

 

ادرس مطب ا:مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.