دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

اگر میخواهید از چگونگی اثر طب سوزنی بر بیماران ام اس مطلع شوید اینجا را کلیک کنید.

طب سوزنی یکی از انواع طب سنتی چینی است و مبتنی بر تئوری عملکرد بدن  (شامل جریان انرژی به نام qi از طریق ۱۴ مسیر به نام کانالهای انرژی)  می باشد. با توجه به تئوری طب چینی، بیماری نتیجه یک عدم تعادل یا اختلال در جریان انرژی و یا عدم تعادل مطلوب بین نیروهای مخالف "yin" و "yang" میباشد.

نقاط حساس بدن در طب سوزنی

در طب سوزنی معمولا با قرار دادن سوزن های یکبار مصرف فلزی نازک در نقاط خاصی از پوست(در طول کانالهای انرژی)، آن نقاط را تحریک میکنند و در واقع جریان انرژی را تغییر میدهند. سایر روش های تحریک شامل فشار دادن انگشت  (که همچنین به عنوان طب فشاری و یا shiatsu در ژاپن شناخته می شود)، حجامت با فنجان کوچک گرم شده، electroacupuncture با سوزن الکتریکی و moxibustion با سوختن الیاف گیاهی به نام " Asian mugwort " می باشد. از حدود ۴۰۰ نقطه طب سوزنی بر روی بدن، در یک جلسه درمان تنها حدود۴ تا ۱۲ نقطه تحریک می شود. برای تعیین سودمندی درمان به طور کلی ۶ تا ۱۰  جلسه نیاز می باشد.

مطالعات انجام شده بر روی بیماری های مختلف

در سال ۱۹۹۷، موسسه ملی بهداشت (NIH) یک کمیته ۱۲ نفره برای بررسی مطالعات متعدد از تاثیر طب سوزنی در بیماری های مختلف تشکیل داد. کمیته به این نتیجه رسید که طب سوزنی یک گزینه درمانی معقول پس از سکته مغزی و برای کاهش سردرد، درد کمر و گردن درد می باشد.

 

خطرات و عوارض جانبی

کمیتهNIH  از بررسی مطالعات به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی یک درمان بی خطر است و به خوبی قابل اجرا برای اکثر مردم (به خصوص اگر توسط یک متخصص طب سوزنی آموزش دیده انجام شود) می باشد. استفاده از سوزن های یکبار مصرف و استریل برای جلوگیری از هر گونه خطر ابتلا به هپاتیت و ایدز ، ضروری است .

 اثرات احتمالی بر روی سیستم ایمنی بدن

تاثیر احتمالی طب سوزنی بر روی سیستم ایمنی بدن، مشخص نیست. از مطالعات متعددی که در افراد مبتلا به سرطان ، آرتریت روماتوئید، لوپوس و ایدز انجام شده است میتوان نتیجه گرفت که در برخی از افراد سیستم ایمنی بدن متأثر شده، در حالی که در برخی دیگر هیچ تاثیری نداشته است.

 

استفاده از طب سوزنی توسط افراد مبتلا به ام اس

با توجه به دو نظر سنجی اخیر در ایالات متحده و کانادا، حدود ۲۰-۲۵٪ از پاسخ دهندگان مبتلا به ام اس  از طب سوزنی برای تسکین درد، اسپاسم، بیحسی و سوزن سوزن شدن، خستگی، افسردگی، اضطراب و مشکلات روده و مثانه استفاده کرده اند. از این افراد ۱۰-۱۵٪ مایل به ادامه طب سوزنی بوده اند. تاثیر طب سوزنی بیشتر بر روی نوع عود کننده- بهبود یابنده بوده است. طب سوزنی باعث می شود بیمار سریعتر از حالت عود خارج شود. این امر از آن جهت موثر است که هرچه عوارض بیماری برای مدت بیشتری در بدن باقی بمانند، حل آنها سخت تر می شود. طب سوزنی امکان بهبود کیفیت زندگی بیماران را نیز فراهم می آورد. (به عنوان مثال با کم کردن دفعات دفع ادرار)

توصیه هایی برای افراد مبتلا به ام اس

طب سوزنی به عنوان یک راه مکمل و نه به عنوان جایگزینی برای درمانهای استاندارد پزشکی میباشد. عوامل مختلفی مانند احساسات، تغذیه، شرایط آب و هوایی، دارو، ورزش و عوامل موروثی بر روی اثر گذاری این طب موثر است. متخصص طب سوزنی با آگاهی از این شرایط، کمک بیشتر و موثرتری به شما خواهد کرد.

عوارضی که با طب سوزنی به طور عموم پاسخ خوبی داده اند:

·ضعف عضلانی

·اسپاسم

·درد

·مشکلات بینایی

·لرزش

·عدم تعادل

·سرگیجه

·مسائل روحی و روانی

عوارضی که در برخی بیماران بهبود داشته اند:

·مشکلات مثانه

·مشکلات روده

·بی حسی/ سوزن سوزن شدن

·حافظه و عدم تمرکز

عوارض ثانویه ام اس که اغلب با طب سوزنی حل می شود:

·بی اشتهایی و اشتهای بیش از حد

·ناامیدی، عصبانیت

·اثرات جانبی درمان های معمول پزشکی

  

منبع :انجمن ام اس 

 

 ادرس مطب::مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.