دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

طب سوزنی روشی مطمئن جهت کاهش وزن

برای درمان چاقی ،متخصص طب سوزنی به نکات ذیل ، جهت کاهش وزن بیمار توجه دارد:
1-    کاهش اشتهای بیمار ،بخصوص در افرادی که اشتها و میل بسیاری به خوردن مواد غذایی دارند.
2-    سوزاندن و آب کردن چربیهای موضعی بخصوص در نواحی شکم و پاها
3-    دادن یک رژیم غذائی سبک که در عین حفظ سلامتی و تعادل بدنی و عصبی بیمار ، در کاهش کالری ورودی به بدن وی نیز موثر باشد .
4-    افزایش دفع سموم و مواد غذایی اضافی ،از طریق دفع و افزایش جریان انرژی حیاتی در کانالهای حیاتی معده و روده .
5-    تنظیم سیستم اندوکرین (غدد درون ریز ) بدن فرد ،در جهت از بین بردن کالریهای اضافی انباشته شده در بدن فرد چاق
 
کاهش اشتهای بیمار
سوزنهایی که در طب سوزنی بر روی نواحی از بدن بیمار استفاده می گردد.به قطر چند تار مو بوده و درد چندانی ندارند. بطوریکه بنابر نظر اکثر افرادی که به اینجانب مراجعه نموده اند ، این روش لاغری ،یکی از راحت ترین روشهای موجود برای کاهش وزن می باشد. این سوزنها در بعضی نواحی باعث کاهش اشتهای بیمار از طریق تحریک عصب واگ شده و این امر باعث می گردد تا افرادی که اشتهای زیادی برای خوردن انواع مواد غذایی دارند ، اشتهایشان کاهش یافته و در نتیجه وزن بسیار زیادی هنگام استفاده از روش طب سوزنی برای لاغری ،کم نمایند که این امر به نوبه خود ،مزیت بسیار بزرگی نسبت به سایر روشهای کاهش وزن می باشد .
سوزنهای طب سوزنی در نقاط دیگری از شکم و پاها ،باعث افزایش مصرف چربیهای اضافی بدن شده و بطور چشمگیری باعث کاهش سایز و میزان چربیهای موضعی در نواحی مثل شکم ،ران ،پهلو ها ،باسن ،و ... می شود .از این خاصیت طب سوزنی همچنین می توان جهت رفع غبغب و چربیهای نواحی خاص بدن نیز استفاده نمود.
رژیم غذایی
تنوع مواد غذایی مصرفی در آسیای جنوب شرقی ، همیشه اروپائیان و مردم سایر نقاط جهان را متعجب ساخته است .چرا که در هرم غذایی مردم این نواحی ،بجز غذاهای روتین مصرفی در سایر نقاط دنیا ،مواد غذایی متنوع دیگری نیز وجود دارند ،از جمله : انواع خزندگان ،حشرات ،جلبکهای دریایی و غیره .اما صرفنظر از نوع مواد غذایی مصرفی ،نوع پخت و ادویه جات استفاده شده در غذاها نیز در افزایش و یا کاهش اشتها و نیز کاهش یا افزایش خواسته دستگاه گوارشی فرد دخالت عمده دارد و چینی ها از همین امر استفاده نموده و با دادن یک رژیم بسیار سبک و قابل اجرا ،هم میزان کالری ورودی به بدن را کاهش داده و هم در طول یک دوره چند ماهه ،خواسته معده را کاهش می دهد که این امر باعث می گردد تا کاهش وزن با طب سوزنی ،بسیار ماندگار تر از روشهای غربی کاهش وزن بوده و حتی در صورتیکه فرد کمی رعایت نماید، تا سالها وزن از دست رفته بیمار ،بازگشت ننماید. در ضمن نوع مواد غذایی در رژیمهای همراه با طب سوزنی ،بطوری است که مواد غذایی حیاتی فرد و ریز مغذی های مورد نیاز برای بدن تامین شده ،بنابراین فاقد هر گونه عوارض جانبی برای فرد می باشد .
سوزاندن و دفع چربیهای موضعی
طب سوزنی ، علاوه بر مزایایی که ذکر گردید ،با قرار دادن سوزنهایی در مریدینها (مسیر های انرژی) خاصی،باعث لیز شدن چربیهای موضعی و دفع آن از سیستم گوارشی و سوزاندن یکسری از چربیهای موضعی خواهد گردید. در نتیجه اولین علایم کاهش وزن در بیماری که طب سوزنی رویش انجام می گردد،کاهش سایز واضح می باشد که باعث خرسندی اکثر قریب به اتفاق بیماران می گردد. در ضمن از این خاصیت طب سوزنی می توان جهت از بین بردن چربیهای موضعی مثل شکم ،تنه,باسن،ران و حتی غبغب نیز استفاده نمود که روش درمانی در هر دسته از این بیماران متفاوت می باشد و نیاز به تجربه و تخصص خاصی در این زمینه دارد که متاسفانه در حال حاضر در کشور عزیزمان ایران ،تنها تعداد انگشت شماری از متخصصین این رشته وجود دارند که می توانند اینگونه درمان را به صورت کاملا صحیح و علمی و فاقد هر گونه عوارض جانبی ،انجام دهند .
افزایش دفع سموم و مواد مواد اضافی بدن
یکسری از سوزنهای طب سوزنی ،وقتی در نقاط خاصی از مریدینهای معده و روده قرار داده شوند، باعث می گردند که تحریکات عضلات صاف دستگاه گوارش و نیز دستگاه ادراری افزایش یابد و به این طریق باعث دفع مقادیر زیادتری از غذای وارده به دستگاه گوارش می گردد و این امر در طولانی مدت ،کمک بسیار زیادی به کاهش وزن فرد خواهد نموده و اثرات چشمگیری در لاغری وی خواهد داشت.اما باید توجه داشت که این قسمت از طب سوزنی نیز نیاز به روش و دقت خاصی دارد، چرا که باید مواظب بود تا همراه با مواد غذایی اضافی،مواد حیاتی مورد نیاز بدن جهت حفظ سلامتی ، از بدن خارج نگردد و این کار رمز طب چینی (Chinese medicine) برای استفاده از طب سوزنی و طب گیاهی تواما جهت کاهش وزن می باشد که باعث کاهش وزن مطلوبتر بدون اثرات جانبی می باشد.
تنظیم سیستم اندوکرین (غدد داخلی)
در این زمینه ،تئوریهای فراوانی وجود دارد که همگی بیان کننده این موضوعند که سوزنهای قرار داده شده بر روی بدن  بیمار ، باعث ایجاد تغییراتی در هورمونهای مترشحه از غدد درون ریز بدن می گردد ،(منجمله:سروتونین،آدرنالین،کورتیزول و گونادوتروپینها)که مجموعه این تغییرات ،باعث کاهش ذخیره چربیها و مواد غذایی در بدن و افزایش دفع و کاتابولیسم آنها گشته و در مجموع باعث کاهش وزن می گردد. البته بدلیل طیف بسیار وسیع اثرات طب سوزنی بر روی بدن،تحقیقات بسیار گسترده ای در سطوح بین المللی در حال انجام می باشد که از سالها قبل آغاز شده و قسمتهایی از آنها تکمیل شده در سایر جهات،در حال انجام می باشد که نتایج آنها را در آینده ای نزدیک ، به اطلاع هم میهنان عزیزمان ،خواهیم رساند.
نتیجه کلی
طب سوزنی روشی کاملا موثر و بسیار کاربردی جهت کاهش وزن افرادی می باشد که طبق اصولی کاملا علمی وعملی و بدون کوچکترین عارضه ای ،باعث لاغری فرد می گردد اما متاسفانه این روش در جامعه فعلی ما و حتی بین همکاران عزیز پزشک نیز چندان شناخته شده نیست و مشغله فراوان زندگی امروزی ،مانع بزرگی بر سر راه شناخته شدن آن می باشد چرا که علیرغم سطح علمی و عملی خوبی که در پزشکان ما وجود دارد ، اما اکثریت همکاران ، زمان مناسب برای جستجو علمی جهت بهتر آشنا شدن با طب سوزنی را ندارند .
به هر حال بر خلاف تصور عامه،طب سوزنی با روشی پر عارضه مثل لیپوساکشن بسیار متفاوت بوده و باعث کاهش ناگهانی وزن نمی گردد فلذا فاقد هر گونه عوارض جانبی می باشد .پاسخ بیمارانی که در چند ساله اخیر، در این کلینیک طب سوزنی و توسط اینجانب لاغر شده اند ، متفاوت بوده است؛ بعضی از مراجعین ،10تا 13 کیلو گرم در ماه کاهش وزن داشته اند و بعضی دیگر 3تا 5 کیلو گرم در ماه،که علت این امر به تفاوتهای ژنتیکی و سن افراد بر می گردد.
عده ای از اساتید محترم جراحی پلاستیک و ترمیمی ، قبل از انجام اعمال جراحی زیبایی بر روی شکم ،سینه، باسن،ران ، به بیماران خود توصیه می نمایند که جهت کاهش وزن و سایز خود ، از روش طب سوزنی استفاده کنند،چون از مزایای دیگر لاغری با طب سوزنی اینست که پس از کاهش سایز و لاغر شدن بیمار ،کمترین ضربه به کلاژن ومواد الاستین موجود در پوست و بافت همبند آن وارد می گردد،بنابراین نتایج اعمال جراحی زیبایی پس از لاغری با طب سوزنی ، به مراتب بهتر از لاغری توسط رژیم درمانی به تنهایی می باشد .
                                                  
ادرس مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.