دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.
دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

دکتر علی نیاستی-متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و طب سوزنی

تشخیص و درمان غیر جراحی کمر درد- دیسک-سیاتیک بیماری های عضله و استخوان - مفاصل - روماتیسم- آرتروز زانو - کاهش وزن و تناسب اندام-فیس لیفت وزیبائی و شادابی صورت.

اگر اطلاعاتی از بیماری ای ال اس(ALS)میخواهید حتما اینجا را بخوانید

amyotrophic lateral sclerosis)ALS ) 

این بیماری پیش‌رونده است و ظرف حدود 4 سال فرد مبتلا را از پا می‌اندازد، متأسفانه به علت ناشناخته بودن علت ابتلا، درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

 همچنین راه قطعی تشخیصی وجود ندارد . ولی همچنان یکی از بهترین راه تایید تشخیص بیماری ALS  انجام نوار عصب و  عضله از چهار اندام بیمار همراه با بررسی زبان بیمارمی باشد. حتی در مواردی که سن بیمار بالا بوده و افتراق بیماری با  ارتروز ستون فقرات کمری و گردنی که ریشه های عصبی را تحت فشار قرار می دهند مشکل می شودنوار عصب و عضله  عضلات ستون فقرات  پشتی نیز که کمتر دچارارتروز میشوند الزامی میشوند. تشخیص پس از بررسی بیماری‌های دیگر است که علائمی مشابه ALS دارند.

 شیوع این بیماری در هر دو جنس به طور مساوی است و یک تا دو نفر در هر صدهزار نفر را مبتلا می‌کند، بنابراین جزء بیماری‌های نادر است و کار زیادی نمی توان برای فرد مبتلا انجام داد.

 شیوع این بیماری معمولاً افراد 40 تا ۶0 سال را در بر می‌گیرد اما به معنی عدم ابتلا افراد جوان‌تر و مسن‌تر نیست.

 به نظر می‌رسد ژنتیک یکی از عوامل  این بیماری باشد، بیماری مشابه در اعضای خانواده یک چهارم بیماران دیده می‌شود از طرفی ژن‌های SOD1 &ALS2 در بروز این بیماری نقش موثری دارند.

 فرد مبتلا در یکی از اندام‌هایش احساس ضعف می‌کند مثلاً موقع راه رفتن پاهایش می‌افتند و پس از مراجعه به پزشک و شکایت در این زمینه و بررسی عوامل متعدد و انجام نوار عصب و عضله این بیماری تشخیص داده می‌شود، گاهی مشکلات حرکتی در اندام‌ها دیده می‌شود و گاهی در چشم خود را نشان می‌دهد از طرفی گاهی عضلات تنفسی را درگیر می‌کند که در حالت پیش‌رونده بیمار توان تنفس ندارد.

در این بیماری پروتئین‌هایی در اعصاب حرکتی که در قشر مخ و نخاع وجود دارند، تجمع پیدا می‌کنند که موجب از بین رفتن سلول می‌شود. 

.

 پس از تخریب سلولهای حرکتی اکسنها(خطوط ارتباتی بین سلول عصبی و عضلات) تخریب و متعاقبا عضلات تحلیل رفته و ضعیف می شود .پس از تضعیف عضله توان فرد در حرکت و فعلیتهای عادی زندگی کاهش می یابد . 

این تضعیف عضلات در عضلات بین دنده ای و عضلات حلق و بلع نیز اتفاق می افتد که بیمار در سیستم تنفسی مشکل پیدا می کند ورود اجسام خارجی بدلیل اختلال بلع وارد راه های هوائی شده و موجبات عفونتهای ریوی مکرر را برای بیمار فراهم میکند که خطرات جدی برای حیات بیمار فراهم میکند.بدلیل درگیری سیستم بولبر (اطراف حلق) تکلم بیمار پس از 3-4 سال بشدت تحت تاثیر قرار میدهد.

 هر چند درمان شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد اما یک دارو شناخته شده است که می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری را کاهش دهد اما نمی‌تواند جلوی از پا افتادن مبتلایان را بگیرد.درمانهای حمایتی جهت  حمایت از سیستم تنفسی  به  بیمار خیلی کمک میکند.

 گاهی این بیماری با MS اشتباه گرفته می‌شود، تفاوت این دو بیماری یکی در جنسیت است که در MS شیوع در زنان بیشتر از مردان است و از طرفی در MS پلاک‌هایی که ایجاد می‌شوند در تمام نقاط مغز دیده می‌شوند اما در ALS تنها در قسمتهای حرکتی به چشم می‌خورند. 

 

ادرس مطب: مازندران _ تنکابن _ میدان شهید شیرودی _ جنب اداره ی آموزش و پرورش _ ساختمان پارس _ طبقه ی دوم _ واحد ۱۸

نظرات 3 + ارسال نظر
saeedok چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 20:36 http://followme.blogsky.com

نرم افزار خرید آسان کارت شارژ با موبایل برای آندروید:
http://followme.1000charge.com/mobile_app/

ممنون از لطف شما

link چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 20:23

با سلام دوست عزیز وبلاگ خیلی عالی و پر محتوایی دارید
تقاضای تبادل لینک با شما را داشتم
تبادل لینک باعث افزایش رتبه و بادید شما در گوگل می شود
ابتدا ما را با نام " دانلود آهنگ جدید " لینک کنید
سپس به لینک زیر مراجعه سایت خود را ثبت کنید
حق نگهدارتان
آدرس لینکدونی : http://links.tiktaraneh.ir

ممنون از توجه شما حتما بزودی سری بشما میزنم

فروشگاه قائم چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 20:14 http://starcala.shoploger.com/

سلام لطفا از فروشگاه قائم دیدن کنید
تمامی محصولات دارای ضمانت هستند به همین
دلیل محصولات محدودی در سایت قرار گرفته
در ضمن اگر محصولی خواستید که در فروشگاه نبود میتونید از طریق پیام یا تماس با ما سفارش بدید
راستی برای نظر دادن هم میتونید وارد قسمت خرید پستی و جزئیات بشید و زیر یک محصول نظرتون و بگید برای تبادل لینک هم آماده هستیم
منتظرتون هستیم
http://starcala.shoploger.com/

نظر لطف شماست که به ما سری زدید حتما تماس میگیرم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.